Leones wint ruim bij N.E.C.

NEC 1 (zon)

10 maart 2022 20:30

N. Babat

De Goffert complex De Eendracht
Steinweglaan 3
6532AE
NIJMEGEN
tel. 024-3550281

In de inhaalwedstrijd op donderdagavond onder het kunstlicht in Nijmegen bi N.E.C. heeft Leones een ruime 0-4 overwinning behaald. Belangrijke punten omdat N.E.C. één van de twee ploegen is die op de ranglijst nog onder de Leeuwenaren stonden. De basis van de overwinning werd gelegd in een zeer goede eerste helft.

Leones begon de eerste helft uitstekend. Het begon direct met het onder druk zetten van de tegenstander als ze de bal hadden. Dit leidde telkens tot snel balbezit van Leones en een onmachtig N.E.C. dat geen enkele tijd werd gegund om op te bouwen. Tot vlak voor rust kwam N.E.C. er dan ook niet aan te pas en was het Leones dat de kansen kreeg. De aanval werd veel via de snelle buitenspelers, Bram Kooijmans en Daniël v. Leest gezocht die veelvuldig voor gevaar zorgden. Al vroeg in de wedstrijd kwam Leones op voorsprong door een doelpunt van Giovanni Leidelmeijer die de bal via een N.E.C. speler kreeg en dus niet buitenspel kon staan, hij rondde vervolgens goed af en de scheidsrechter wees gedecideerd naar de middenstip ondanks het vlag signaal van de grensrechter. Kansen waren er genoeg om al snel verder uit te lopen en N.E.C. op de knieën te dwingen. Vooral Joshua Lopez Cuijten kreeg een paar goede mogelijkheden, maar miste de precisie. Halverwege de eerste helft werd het 0-2 toen Bram Kooijmans de bal goed laag voorzette, Giovanni Leidelmeijer voor het doel de bal verlengde naar de 2e paal waar Daniël v. Leest geheel vrijstaand de bal binnentikte. Na een aantal goede mogelijkheden voorlangs of over te hebben geschoten leek Leones voor rust de wedstrijd al te gaan beslissen, maar uit een corner wist N.E.C. de bal tot tweemaal toe voor de lijn weg te werken. Het schot uit de rebound van Dries Belaraj belandde op de paal. Nog voor rust leek het hoge tempo jagen van Leones af te nemen en kwam N.E.C. de eerste maal gevaarlijk voor het doel van Leones.

In de tweede helft was er een ander spelbeeld, Leones dat veel krachten had verspeeld voor de rust, let N.E.C. iets meer aan de bal en dat leidde tot enkele hachelijke situaties voor de goal van doelman Noud Koppers. Zo moest de defensie na zwak verdedigen de bal van de lijn halen. Ondanks de toegenomen druk van N.E.C. bleef Leones op de been en kreeg het steeds meer kansen uit de snelle omschakeling. Uit een vrije trap van Marc Harlaux nam Giovanni Leidelmeijer met een omhaal het N.E.C. doel onder vuur, maar de doelman redde uitstekend. De rebound die door Daniël v. Leest werd ingekopt kon ook onschadelijk worden gemaakt. Bram Kooijmans wist uit een prachtige diepe pass van Marc Harlaux op snelheid de defensie van N.E.C. te kloppen en te scoren, maar tot verbazing van alles wat Leones was honoreerde de scheidsrechter het vlagsignaal voor buitenspel en ging het dus niet door. Toch kwam de 0-3 op het bord toen Bram Kooijmans opnieuw met een diepe pass vanuit het achterveld werd bediend. Hij wist vanaf links de bal goed bij de 2e paal neer te leggen waar Daniël v. Leest zijn 2e van de avond maakte. Hierna was de wedstrijd wel gespeeld en kreeg Leones de kansen op een hogere score. Zo schoot de net ingevallen Jurre Basten net voorlangs in vrije positie. Een goed schot van schot van Giovanni Leidelmeijer werd uitstekend gestopt door de doelman de met zijn teen de bal net voldoende van richting wist te veranderen. Het slotakkoord was voor Marc Harlaux die een goede actie van Giovanni Leidelmeier met een droog schot tot doelpunt promoveerde en zo de meer dan verdiende 0-4 overwinning op het bord bracht.

Leones doet met deze overwinning goede zaken op de ranglijst en steeg van de 12e naar de 9e plek. Zondag gaat het op bezoek bij de nummer 14 Rhode/VSB in St. Oedenrode. Hier kan Leones nog meer goede zaken doen voor de ranglijst en zich nestelen bovenin de middenmoot. De wedstrijd in St. Oedenrode begint om 14.30 uur.