Leones speelt gelijk in attractief duel

FC Eindhoven AV 1 (zon)

1e klasse C

12 mei 2022 20:15

N.A. Ooms

Sportpark Het Zijvond
De Peel 6
6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Donderdagavond was er een competitie ronde ingepland door de KNVB en Leones kwam daarbij in actie tegen de nummer 3 in de competitie AV Eindhoven. Voor de gasten uit Eindhoven een belangrijke wedstrijd want de derde plaats in de eindrangschikking zal een plek in de nacompetitie opleveren. Voor Leones stond er niet veel meer op het spel en kon er vrijuit gespeeld worden. Dit moest het wel doen zonder een waslijst van afwezigen vanwege schorsingen, blessures en werkverplichtingen. En omdat ook Leones 2 in actie kwam en zij in strijd zijn om degradatie te voorkomen was de reserve bank ook slechts gevuld met 1 reservekeeper en 1 reservespeler.

Maar voor Leones geen reden om er een veredeld zomeravondpotje van te maken. Het beginsignaal was nauwelijks verstomd of er stond al 1-0 op het scorebord. Vanuit de aftrap trok Leones ten aanval en Joshua Lopez Cuijten rondde een goede aanval direct doeltreffend af. AV Eindhoven was aangeslagen en de volgende minuten waren voor Leones. Langzaam aan wist AV Eindhoven meer grip op het spel te krijgen en via hun gevaarlijke en sterke spits kwamen ze na 10 minuten spelen op gelijke hoogte. AV Eindhoven was de sterkere ploeg en kreeg verschillende corners maar defensief stond Leones goed en wist het AV Eindhoven van gevaar af te houden. Via de snelle omschakeling werd het zelf gevaarlijk. Na 25 minuten viel Giovanni Leidelmeijer geblesseerd uit en kwam de enige reservespeler Joeri Broeders in het veld. Na een halfuur kwam Dylan v.d. Ven plots oog in oog met de AV Eindhoven goalie, maar de afstand was te klein om de bal voorbij de doelman te krijgen. Ook AV Eindhoven had via hun sterke slimme spits een grote kans maar zijn harde inzet werd van de doellijn gehaald. Op slag van rust klonk er gejuich op van het oude hoofdveld waar Leones 2 de 2-1 maakte en 5 seconden later kon ook bij Leones 1 gejuicht worden toen Joeri Broeders een goede aanval doeltreffend afrondde.

Inmiddels was de wedstrijd van Leones afgelopen met een belangrijke 3-1 overwinning en maakten enkele spelers de overstap naar het veld waar Leones 1 speelde. Tom Bello kon gelijk aan de slag als vervanger van de geblesseerde Luke v.d. Ven die later in de 2e helft werd vervangen door Martijn Hempenius. AV Eindhoven ging nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker maar stuitte daarbij op de goede defensieve organisatie van Leones en moest oppassen voor de messcherpe counters van Leones die enkele malen zeer goede kansen opleverde. AV Eindhoven leek halverwege de 2e helft gelijk te gaan maken maar doelman Noud Koppers wist de inzet nog met zijn voet te keren. Met nog 10 minuten te spelen was er aan de verbale reacties van de spelers van AV Eindhoven te horen dat ze wat geïrriteerd raakten omdat ze de defensie van Leones niet konden verschalken. Toch werd het 2-2 en vlak hierna zelfs 2-3 en leek Leones zich ondanks zeer dapper spel neer te moeten leggen bij een nederlaag, maar in de blessure tijd wist Jurre Basten een goede vrije trap van Marc Harlauix bij de 2e paal binnen te koppen. De uitstekende scheidsrechter Ooms raadpleegde nog even de AV Eindhoven grensrechter, maar het doelpunt bleef staan. Vlak hierna was deze zeer attractieve wedstrijd ten einde.

Leones staat na deze ronde nu 7e. Zondag a.s. om 14.30 uur volgt alweer de volgende wedstrijd dan gaat het op bezoek bij de nr. 2 Best Vooruit. Daarna volgt nog een uitwedstrijd bij Alverna en wordt de competitie 2e pinksterdag thuis afgesloten met een wedstrijd tegen Woezik.