HVCH maatje te groot voor Leones

HVCH 1 (zon)

6 februari 2022 14:30

H.M.H. Heuts

Sportpark De Braaken
Binnenweg 1
5384RE
HEESCH
tel. 0412-451166

Na een periode van bijna 3 maanden waarin geen wedstrijden werden gespeeld en niet veel werd getraind, kwamen de voetballers eindelijk weer de wei in voor de hervatting van de competitie. De eerste 2 weekenden worden er inhaalduels afgewerkt en komt Leones 2 maal in actie. Met 2 uitwedstrijden tegen de topploegen in de competitie geen gemakkelijke begin. Koploper HVCH was in de uitwedstrijd van Leones duidelijk een maatje te groot en liet zien een van de gedoodverfde favorieten voor de titel te zijn.

HVCH kwam ijzersterk uit de startblokken in de eerste helft. Nadat een gevaarlijke corner door de Leones defensie kon worden weggewerkt en HVCH een vrije kans naast werkte kwam het na 8 minuten al op 1-0. Een snelle aanval over rechts werd goed binnengewerkt door Jan v.d. Haterd. Na deze domper leek Leones wat beter in het spel te komen en kreeg het wat kleine kansjes. Zo kon Joshua Lopez Cuijten net niet bij een verre inworp van Vasileos Mokos en wist de HVCH defensie een gevaarlijke corner onschadelijk te maken. Bram Kooijmans schoot een vrije trap, nadat Dylan v.d. Ven in een snelle Leones aanval onderuit was gehaald, vanaf 20 meter in de muur. En wist diezelfde Bram Kooijmans even later Dylan v.d. Ven niet te bereiken in een kansrijke aanval. Nadat Dries Belaraj randje 16 meter een overtreding beging wist Tom Hekman de bal wel in het netje te krijgen, al ging dat via de muur. 2-0. Nadat Bram Kooijmans op aangeven van Joshua Lopez Cuijten net over schoot, liep HVCH uit na 3-0 toen een penalty goed werd benut door Tom Hekman. En zo keek Leones al bij rust tegen een effectieve koploper tegen een ruime achterstand aan.

Na rust kwamen Job Gielen en Luke v.d. Ven binnen de lijnen voor Wesley Kersten en Vasileios Mokos om te gaan proberen wat aan de achterstand te doen. Leones leek nu beter te starten, maar toch moest Bram v. Tiem een inzet van de doellijn halen. Nadat de defensie van Leones er niet goed uitzag kwam HVCH op 4-0, Hierna moest de net daarvoor geblesseerd geraakte Job Gielen alweer vervangen worden door Jorick v. Veenendaal. Jurre Basten kreeg een goede kans na een mooie steekbal van Dylan v.d. Ven maar hij stuitte op de goalie van HVCH.  Trainer André Cornelissen maakte nog gebruik om 5 wissels in totaal in te brengen door Tom Bello en Daniél v. Leest te brengen voor Bram Kooijmans en Joshua Lopez Cuijten, zeker met het drukke programma de komende maanden. De 2e helft van Leones zag er beter uit dan de 1e helft, maar het bleef duidelijk dat HVCH gewoon te sterk was. Toch wist Leones nog te scoren, uit een vrije trap vanaf een meter of 16 wist Sebastiaan v.d. Werf de bal over de muur heen binnen te krullen. Bijna wist Leones nogmaals te scoren, maar na een voorzet van Jorick v. Veenendaal wist niemand het beslissende zetje te geven.

Door dit verlies blijft Leones op de 12e plaats staan met 7 punten maar zag het NEC dat met 2-1 won van Nemelaer dichterbij komen. Leones heeft nog wel alle kansen de gaan stijgen omdat de ploegen direct boven Leones maar er net boven staan. Zondag a.s. speelt Leones wederom een moeilijke uitwedstrijd als het op bezoek gaat bij Eindhoven AV die nu 2e staan. De wedstrijd in Eindhoven wordt gespeeld om 14.30 uur.