Leones nog met lege handen na 2 wedstrijden

6604AE
WIJCHEN
tel. 024-6415071

Ook in de 2e wedstrijd van het seizoen is Leones er niet in geslaagd punten over te houden in een wedstrijd waarin het een groot deel van de wedstrijd de bovenliggende partij is. In de uitwedstrijd bij Woezik werd met 3-1 verloren waarbij bij alle drie de doelpunten van Woezik Leones zeer slordig oogde.

De wedstrijd in Woezik was nog 2 minuten oud toen Luc v. Raay geheel vrijgelaten de 1-0 binnenkopte. Hierna volgde een periode van een minuut of 10 waarin Leones zeer matig speelde en er diverse misverstanden tussen de spelers waren. En na een minuut of 12 werd de 2-0 al gescoord. Furkan Alakmak zag op eigen helft dat de Leones doelman Noud Koppers op de rand van de 16 meter stond. En met een schot van zeker 50 meter wist hij te scoren. Hierna kwam Leones beter in het spel, oogde wat zekerder aan de bal en wist Woezik vaker onder druk en in de problemen te brengen. In deze fase schoot de jonge Daniël v. Leest via een tegenstander naast. Na 25 minuten viel de verdiende treffer voor Leones. Uit een vrije trap van Marc Harlaux kopte Roy Ruiter goed raak. Ondanks nog wat mogelijkheden kwam de rust met een 2-1 stand.

Na rust was het Leones dat het spel bepaalde. Het viel aan en kreeg kansen. Het had ook pech dat de scheidsrechter ontging dat Daniël v. Leest o[ het moment van uithalen richting goal van achteren op zijn schotbeen werd geraakt en het dus geen penalty kreeg. Toen Luke v.d. Ven rand 16  meter werd gevloerd kreeg de verkeerde speler de gele kaart waardoor de dader, die al geel had dus aan rood ontsnapte. De vrije trap werd door Marc Harlaux in de muur geschoten. Leones bleef aandringen en perste er nog een goed slot offensief uit. Woezik verdedigde en kwam er enkel malen gevaarlijk op de counter uit. Josha Lopez Cuijten was nog het dichts bij de gelijkmaker toen hij met een mooie steekpass van Giovanni Leidelmeyer vrij in de 16 meter werd gezet. Zijn schot in de korte hoek werd met een kantachtige reflex door de Woezik goalie tot corner verwerkt. In de blessure tijd speelde doelman Noud Koppers ver voor zijn doel als extra verdediger om de counters van Woezik te kunnen onderscheppen. Toen de bal knullig werd verspeeld op het middenveld passeerde Renzo Hendriks hem met een schot vanaf een meter of 30. De eindstand werd zo bepaald op 3-1.

Door dit verlies blijft Leones na 2 wedstrijden steken op 0 punten en kent het dus een valse start. Zondag a.s. kan het hier wat aan doen als Brabantia 0om 14.00 uur op bezoek komt. De Eindhovenaren verloren ook de eerste 2 wedstrijden en dus zal na zondag een van beide of beide de hatelijk 0 verlaten.

Opstelling Leones: Noud Koppers, Sebastiaan v.d. Werf, Dries Belaraj, Wesley Kersten, Vasileios Mokos, Marc Harlaux, Jake v.d. Ven, Joshua Lopez Cuijten, Daniël v. Leest, Roy Ruiter (60e Dylan v.d. Ven), Luke v.d. Ven (75e Giovanni Leidelmeyer)