Leones overrompeld door HVCH

1e klasse C

20 september 2020 14:00

Onbekend

Na ruim een half jaar zonder competitievoetbal mochten de spelers weer de wei in voor het echie. De eerste wedstrijd thuis werd door iets meer dan 200 toeschouwers bijgewoond, en zij zagen Leones het onderspit delven. Het venijn van de wedstrijd Leones – HVCH zat niet in de staart maar juist in de eerste 20 minuten. Leones verloor daar eigenlijk al de wedstrijd omdat het geen antwoord had op het snelle gevarieerde aanvalsspel van HVCH dat in een 4-4-2 opstelling speelde.

Dit leverde HVCH in de beginfase van de wedstrijd een duidelijk overwicht op met goede kansen tot gevolg. De eerste aanval van HVCH kon door de defensie nog worden verwerkt. Maar toen ze even later opnieuw met een paar snelle middenvelders de aanval zochten was de defensie geslagen. De eerste inzet werd nog gestopt maar op de rebound had Leones geen antwoord. Leones liep in deze fase meer achter de tegenstander aan dan dat ze zelf aan aanvallen toekwamen. Na ruim een kwartier stond het al 0-2. Na een snelle aanval wist Noud Koppers de eerste inzet nog te stoppen maar op een mooi schot vanaf de 16 meter in de hoek was hij kansloos. Hierna zette Leones wat zaken om en werd het middenveld versterkt om de inkomende HVCH middenvelders af te stoppen. Achterin ging Leones met 3 man spelen tegen de 2 aanvallers van HVCH. Dit resulteerde in een meer evenwichtig spelbeeld, al moet gezegd worden dat het zeker gemakkelijker spelen is met een 0-2 voorsprong waarbij HVCH Leones meer liet komen om dan via de snelle omschakeling voor gevaar te zorgen, maar dat gevaar wist Leones goed te bedwingen. Zelf creëerde het voor rust nog een paar kansjes. Luke v.d. Ven had net te veel tijd nodig in kansrijke positie. En na een mooie actie van Luke v.d. Ven werd de inzet van Marc Harlaux net voldoende te blokken waardoor de bal gemakkelijk kon worden gestopt door de HVCH goalie.

Leones startte de 2e helft goed en kreeg een grote kans op de aansluitingstreffer. Uit een vrije trap die werd voorgegeven schoot Luke v.d. Ven bij de 2e paal rakelings over. Leones had weer een overwicht waar HVCH zich meer beperkte tot het verdedigen van de voorsprong en wachtte op de ruimte die het aanvallende spel van Leones zeker nog op zou leveren. Maar dat gebeurde niet en ook nadat Bram v. Tiem na zijn 2e gele kaart het veld moest verlaten in de 20 minuut bleef Leones optisch het team in balbezit. Het wist ook nog een paar kansjes te creëren waarbij de grootste voor Jake v.d. Ven die de bal het doel in leek te lopen maar toch nog op wonderbaarlijke wijze de bal over zag gaan.  Aan de andere kant wisten de verdedigers de sporadische aanvallen van HVCH onschadelijk te maken. Maar uiteindelijk wist HVCH de overwinning vrij gemakkelijk binnen te halen en begint Leones dus met verlies aan de competitie.

Volgende week gaat Leones op bezoek bij Best Vooruit, deze wedstrijd begint op 14.30 uur. Volgens het corona protocol van Best Vooruit zijn toeschouwers welkom, waarbij logisch de RIVM maatregelen moeten worden nageleefd en langs het veld 1,5 meter afstand houden en niet aanmoedigen en juichen.

Opstelling Leones: Noud Koppers, Wesley Kersten (20e Jurre Basten), Dries Belaraj, Bram v. Tiem, Sebastiaan v.d. Werf, Jake v.d. Ven, Marc Harlaux, Joshua Lopez Cuijten (60e Bram Kooijmans), Giovanni Leidelmeyer, Danny de Lorijn, Luke v.d. Ven (80e Hasan Arslan). VCG