Leones wint van Concordia W. en bekert door

Concordia-W (zon)

13 september 2020 14:00

Onbekend

Door ook de 2e thuiswedstrijd in het bekertoernooi in winst om te zetten tegen Corncordia W. is Leones als 2e geëindigd in de poule en dat geeft recht op een plek in het vervolg van het bekertoernooi. Leones kende niet veel problemen tegen Concordia W. en wist in een niet al te fraaie wedstrijd met 2-0 te winnen.

Het duurde ruim een half uur voordat de wedstrijd een beetje loskwam. Voor die tijd was er welgeteld 1 corner voor Concordia W. die wat dreiging gaf. In de 32e minuut was het eigenlijk de eerste keer dat Leones dreigend in de 16 meter van de tegenstander kwam en het ws direct raak. Marc Harlaux zette vanaf links de bal goed voor en met een fraaie kopbal bracht Danny de Lorijn de stand op 1-0. Leones ging nu iets gemakkelijker spelen en dat leverde nog een kans op voor Danny de Lorijn, maar hij schoof de bal uit de voorzet van Joshua Lopez Cuijten voorlangs. In de laatste minuut voor rust kreeg Concordia W. nog een grote kans na een slippertje van Noud Koppers die pardoes een tegenstander de bal in de voeten speelde. Maar het schot dat volgde werd door hem goed gepakt.

In de 2e helft was de wedstrijd eigenlijk na 10 minuten gespeeld. Concordia W. kwam met 10 man te staan toen een speler rood kreeg voor het neerhalen van de doorgebroken Luke v.d. Ven. Uit de vrije trap vanaf 25 meter die volgde scoorde Marc Harlaux zeer fraai. Concordia W. dat al niet echt gevaarlijk was geweest kon in het vervolg van de wedstrijd weinig potten meer breken. Leones kreeg nog een aantal goede mogelijkheden en had zeker verder uit moeten lopen, maar het ontbrak de aanvallers net aan de nodige scherpte.

Leones dat dus de bekerpoule overleefde begint nu zondag a.s. aan de competitie. Ze ontvangen dan HVCH uit Heesch om 14.00 uur. Ook de competitiewedstrijden worden natuurlijk gespeeld onder het coronaprotocol dat terug te lezen is op de website.

Opstelling Leones: Noud Koppers, Sebastiaan v.d. Werf, Brm v. Tiem, Dries Belaraj, Wesley Kersten, Marc Harlaux, Jurre “Basten, Joshusa Lopez Cuijten (75e Jef v. Hoeve), Luke v.d. Ven (65e Hasan Arslan), Danny de Lorijn (80e Jorick v. Veenendaal), Giovanni Leidelmeyer (80e Tom Bello).