SV LEONES JO9-1 OVERKLAST OSC IN DE EERSTE HELFT

sv Leones JO9-1

28 september 2019 9:45

Onbekend

Afgelopen zaterdag stond de tweede competitiewedstrijd op het programma. Na een nipte thuisnederlaag moesten de spelertjes van de JO9-1 van Leones het opnemen tegen het altijd sterke OSC. Bij aankomst op het mooie sportpark van Oosterhout was het erg levendig en druk en ademde het voetbal waarvoor de spelertjes onder voetbal zijn gegaan. Alle ingrediënten voor een heerlijk potje voetbal waren dus aanwezig.

Leones begon met Daan in de goal. De verdediging bestond uit de betrouwbare harde verdedigers Ruben en Djavi. Op het middelveld was gekozen voor de degelijkheid van Finn en de creativiteit van Kian. Alleskunner Dem nam plaats in de spits. De eerste minuten waren aftastend maar al snel werd duidelijk dat Leones meer kwaliteit in huis had. Dit hadden de spelertjes ook snel door en ze gooide alle chroom van zich af. De verdediging stond als een huis en leverde de ballen telkens goed in bij de middenvelders. Finn en Kian hadden het middenveld sterk in handen en dit resulteerde in twee mooie goals uit schitterende aanvallen. Eerst zette Finn de aanval op en bediende Kian en die schoot de bal beheerst achter de keeper. Daarna zette Kian een mooie aanval op en vond Finn die bekwaam afrondde. Het team ging steeds beter voetballen en overspelen en het enthousiasme spatte ervan af. Djavi en Ruben hadden het goed voor elkaar achterin en daardoor kreeg de oplettende Daan weinig kansen tegen. Het was de opgekomen Djavi die de bal snoeihard in de kruising joeg 0-3. Daarna dolde Kian aan de zijkant een aantal tegenstanders en schoot op doel echter de keeper kon het schot keren maar de oplettende Dem kopte de terugkomende bal netjes in de goal 0-4.

Na de time-out kwam Karam en Jay in het veld voor Finn en Djavi. Leones ging goed door en combineerde er vrolijk op los. Weer een mooie aanval werd tot corner verwerkt. Deze corner nam Kian slim door de bal een tikje te geven en met een curve vanaf de hoekvlag in de goal te schieten 0-5. Daarna liet Karam zien dat hij de techniek goed beheerst. Na een mooie actie schoot hij van afstand op de lat. Wederom stond de sterk spelende Dem op de goede plaats en tikte de bal achter de keeper 0-6. Waar Karam eerst nog pech had, schoot hij later de bal wel van grote afstand in de kruising 0-7. Uit een spaarzame aanval van OSC scoorde ze de 1-7. Nog voor de rust kon Karam de marge vergroten door van afstand via binnenkant paal de 1-8 te maken.

In de tweede helft gingen de twee kleinste (Dem en Kian) van het veld en kwamen Finn en Djavi terug in het team. Daan nam plaats in de spits en Djavi ging keepen. In deze fase kwam OSC wat beter in de wedstrijd en kreeg kansen. Ook Leones kreeg een aantal kansen maar Daan had het vizier niet op scherp staan. Het was aan de zeer sterk keepende Djavi te danken dat het 1-8 bleef. Met een aantal schitterende reddingen was hij erg belangrijk. Daan werd nog een keer diep gestuurd maar uit de haast schoot hij helaas over.

In het vierde kwart kwamen Dem en Kian weer in het veld voor Ruben en Daan. Bij gebrek aan verdedigers werd Kian naast Jay in de verdediging gezet. De spelertjes werkte hard maar de balans in het team was weg. Met weer een schitterende redding van Djavi bleef de marge nog even 7 goals. Karam raakte nog een keer de paal. Echter in een mindere fase kon OSC wat terug doen en scoorde in korte tijd drie keer tot 4-8. Het was echter Leones die in de slotfase de laatste goal maakte. De gelegenheidsverdediger Kian sneed van achteruit dwars door de defensie en liep alleen op de keeper af en scoorde beheerst de 4-9. Al met al een zeer terechte en schitterende overwinning. Vooral de eerste helft was een genot om naar te kijken en dit biedt voldoende aanknopingspunten om deze lijn door te trekken naar de volgende wedstrijden.