Jubilarissen gehuldigd

22 april 2023 14:15

Vrijdagavond zijn er in het clubhuis Het Leeuwennest van Leones een aantal jubilarissen gehuldigd. Dit jaar waren het een aantal mensen die 25 jaar lid zijn en 2 met een lidmaatschap van 65 jaar. Ook werd er door de club een Lid van Verdienste en een Erelid benoemd.

In een gezellige sfeer werd de avond op een leuke manier gepresenteerd door Erik Tijnagel. Hij had voor iedere jubilaris een voorbereiding gemaakt en wist de jubilarissen te verrassen met feitjes die ze zelf niet precies meer wisten. Daarnaast was er een presentatie gemaakt die vertoond werd op de schermen in het clubhuis met een aantal leuke foto’s uit het verleden van de jubilaris. Al eerder in de week was Ger de Mulder verrast met een huldiging voor zijn 25 jarig lidmaatschap omdat hij op de avond zelf niet aanwezig kon zijn. Ook moest Bob van Leeuwen, ook 25 jaar lid, op het laatste moment verstek laten gaan.

De overige 25 jarige jubilarissen, Freek van Kessel, Floris Florussen en de broers Harm en Joost van Gelder werd naar voren gehaald en met een persoonlijk praatje in het zonnetje gezet. Hierna volgde de benoeming van een Lid van Verdienste. Leones verraste Mari Koolhout met deze benoeming nadat hij met een smoesje naar het clubhuis was gelokt. Mari is de man die de laatste jaren in de Commerciële Commissie verantwoordelijk is voor de reclameborden en er op zijn manier voor zorgt dat zowel het hoofdveld, als het kunstgrasveld omzoomt worden door reclameborden. Daarnaast verleend hij vak hand en spandiensten als er een speciale klus op het sportpark gedaan moet worden.

Daarna was het de beurt aan de broers Henk en Cees Jacobs, die beide 65 jaar lid zijn. Beiden speelden in het verre verleden in het eerste team van Leones, al bleef dat bij Henk beperkt tot 7 wedstrijden. Hij ging al vroeg als trainer aan de slag bij het 2e en 3e team waarmee hij diverse successen boekte. Zijn broer Cees speelde lang als basisspeler in het eerste waar bij bekend stond als een verdediger die zijn mannetje stond, hard maar niet gemeen speelde. In de voorbereiding was de organisatie verrast met enkele prachtige oude actie foto’s uit de eind jaren 60 van Cees die in de presentatie verwerkt konden worden.

Als laatste verraste voorzitter Willem van Veenendaal de aanwezigen met de benoeming van een Erelid. Leones heeft Henk Toebast deze eer toebedeeld voor zijn vele werk achter de schermen in het clubhuis waar hij vaak onzichtbaar voor de clubhuisbezoekers, vele zaken regelt zoals de inkopen, financiën van het clubhuis tot het schoonmaken maandelijks van de vele munten die er over de toog gaan.

Na het officiële gedeelte was er nog ruim de tijd voor een gezellige avond.

DSC01142-20230421-Huldigingen-Leones.jpg