Leones quizavond weer groot succes

31 december 2022 13:45

Tim v.d. Hurk

Donderdagavond 15 december 2022 stond bij Leones in het teken van de terugkeer van de Leones Quizavond. Sinds de laatste editie in 2019, hebben de teams ruim 3 jaar kunnen werken naar een sterke comeback. We blikken terug op een geslaagde avond!

Voor oud-deelnemers van de Quizavond zal het na al die jaren een feest der herkenning zijn geweest: de knopkastjes, raadje plaatje, petje op/petje af en de krijtborden waren wederom van de partij. Toch waren ook enkele zaken veranderd: voor het eerst werd de quiz in de nieuwe Leones kantine, waardoor alle teams dichter bij "het epicentrum" zaten. Ook was er dit jaar geen mystery guest aanwezig. Tot slot, het vaste gezicht van de Leones Quizavond, Leo van de Geijn heeft besloten om het stokje over te dragen aan een nieuw quizteam. Hij was ditmaal namens Leones 35+ aanwezig als deelnemer.

Rik van Beuningen, Han Thijssen en Tim van den Hurk staken als het nieuwe quizteam de koppen samen. In samenwerking met Leo, Maarten Zondag en Jordi Elemans werd de aanzet naar een succesvolle quizavond voltooid. Bijna alle seniorenteams waren aanwezig, aangevuld met een team vanuit het bestuur/supportersclub/kaderleden. Het presentatie duo van dienst, Han en Tim, hadden de spelregels uitgelegd en de eerste deelnemers naar de kastjes begeleid. 8 rondes bestaande uit 15 vragen en tussendoor de pubquiz rondes waarbij het complete team het antwoord moest opschrijven.

De verschillende vragen gingen deze avond over actualiteit, algemene kennis, sport, muziek, voetbal en regionaal nieuws. Ook waren de petjes en krijtborden afgestoft voor de meer/minder vragen en het raden van unieke Marktplaats prijsjes. Aangevuld met hilarische beeldfragmenten en enkele "easter eggs", werden de deelnemers aan de diverse vragen onderworpen.

Hilariteit was er zeker bij de raadje plaatje ronde de juiste oplossing DJ Jan Fenten werd gezocht (een photoshop van Jan's hoofd op DJ La Fuente), maar ook wanneer uitgerekend Jan van de Logt het antwoord kon geven op de frikandellen crisis in ons land.

Tijdens de pubquiz rondes zochten de teams verschillende Bekende Lauwenaren, Eredivisie clubs matchend met sponsoren en volksliederen. Een van de pubquiz rondes bestonden uit verschillende personen met een overkoepelend thema: "de Jannen". Zo moesten onder andere de namen van Jannes, Dennie Christian, Jantje Beton, Klaas Jan Huntelaar en Rangelo Janga.

Na het afronden van alle rondes en het berekenen van de scores mochten de teamcaptains van Leones 1, Leones 5 en het bestuur/supportersclub/kader zich vooraan melden bij Tim en Han. Een benaderingsvraag over hoeveel quizvragen deze avond waren gesteld (190 quizvragen), moest de einduitslag bepalen! Op de derde plaats eindigde het bestuur/supportersclub/kader, op de tweede plaats Leones 5 en als winnaar kwam Leones 1 uit de bus!

Als organisatie kijken we terug op een geslaagde Quizavond! Dank aan de immer strenge juryleden Jos van Kerkhof en Leo Kuijpers, Herman van Beek voor de fotoreportage en tevens aan de vrijwilligers die deze avond ons van het nodige gerstenat hebben voorzien. En uiteraard bedankt aan de deelnemende teams die een geweldige avond mede mogelijk maakten!

KLIK HIER VOOR HET FOTOALBUM OP FACEBOOK

DSC05544.jpg