Leones 4 en 5 op kampioenskoers

9 mei 2022 10:15

Zowel Leones 4 als Leones 5 lijken op weg naar het kampioenschap. Voor beide teams geldt dat ze een voorsprong van enkele punten op de ranglijst hebben, maar zeker nog niet zeker zijn van het kampioenschap met nog resp. 2 en 4 wedstrijden te spelen.

Leones 4 kan kampioen worden nadat het afgelopen zondag met 1-3 won bij UHC 5. Naaste belagers AWC 7 en SCP 5 kunnen de Leeuwenaren nog achterhalen. Als Leones 4 de laatste 2 wedstrijden wint tegen resp. DIO’30 7 en Overasseltse Boys 3 kunnen ze niet meer achterhaald worden door  AWC 7, maar zijn afhankelijk van de resultaten van SCP 5. Die moeten nog 5 wedstrijden spelen en moeten onderweg nog punten laten liggen om het kampioenschap naar Beneden-Leeuwen te laten gaan.

Leones 5 heeft een beter scenario richting kampioenschap. Door de winst afgelopen zondag met 4-2 op Aquila 3 is het kampioenschap weer dichterbij gekomen. Er staan nog 4 wedstrijden op het programma. Leones 5 speelde een wedstrijd minder dan naaste belager SCP 4 maar staat 4 punten voor. 2 Maal winnen en het kampioenschap is een feit. Mogelijk dat het kampioenschap op zondag 22 mei kan worden gevierd, maar dan moet resp. gewonnen worden van Avios/DBV 4 en DSZ 4.

Leones_4.jpg

Leones_5.jpg