De JO13-1 sv Leones gaat internationaal

11 oktober 2021 10:15

Martijn Lemmers

Voetbal verbindt! Naast het feit dat sporten gezond is, levert het ook een bijdrage aan een sociale samenleving. De JO13-1 van sv Leones is hier een mooi voorbeeld van. Naast het feit dat ze aardig kunnen voetballen is het ook een hecht vriendenteam geworden. Hierdoor kunnen ze sportief gezien regelmatig ver boven zichzelf uitstijgen. Voor sv Leones een mooie generatie van 12/13 jarige kinderen waar toekomst in zit.

Om de band te versterken en om mooie levenservaringen op te doen hebben de trainers/leiders van de JO13-1 het idee geopperd om tijdens de Hemelvaart aan een internationaal voetbaltoernooi in Duitsland deel te nemen. Uiteraard waren de spelers en de ouders hier razend enthousiast over en kreeg het plan al direct vorm. Een deelname aan zo’n toernooi midden in Duitsland is natuurlijk niet voor niets. Het vervoer, verblijf van drie nachten, eten/drinken, inschrijfgeld toernooi en een bezoek aan een stadion of wedstrijd kost uiteindelijk veel geld. Om de kosten per kind draaglijk te maken hebben de ouders en trainers/leiders een heel plan opgesteld om hier de komende maanden geld voor binnen te halen.

Sponsoring door bedrijven en personen is uiteraard een belangrijk onderdeel maar ze willen de kinderen uiteindelijk ook een wijze les meegeven dat ze zelf moeten werken als je leuke ervaringen in het leven wil meemaken. Vandaar dat de komende maanden de spelers zelf ook aan de slag gaan om geld te verdienen voor dit toernooi. Denk aan loten verkopen tijdens wedstrijden van sv Leones, inzameling acties tijdens activiteiten, lopen van kranten/folder wijken, lege flessen actie en andere activiteiten. Voor niets gaat de zon op. De eerste activiteiten zijn inmiddels al opgestart, zo werden er loten verkocht tijdens de wedstrijd Leones – Brabantia en is een statiegeld actie opgestart waarbij de statiegeld bonnetjes bij de JUMBO gedoneerd kunnen worden. Verder is een eigen Facebook pagina voor deze activiteit in het leven geroepen waar de verschillende acties worden gepromoot.

Zowel de trainers/leiders, ouders als de spelertjes van de JO13-1 van sv Leones zijn zeer enthousiast en pakken het professioneel aan. Ouders krijgen een coördinerende taak zodat de spelertjes aan het werk gezet worden met als doel een onvergetelijk internationaal voetbaltoernooi. Sportief en sociaal gezien een geweldige ervaring voor de toekomst van sv Leones. Met dit artikel willen we dit evenement voor de JO13-1 van sv Leones extra onder de aandacht brengen. Uiteraard is iedere euro die je wilt doneren op wat voor een manier dan ook zeer welkom.

Klik op de foto van het team om direct naar de Facebook pagina van deJO13-1 te gaan.

JO13.jpg