Vrijwilliger van het jaar 2021

13 september 2021 10:30

Eddie Pas

Tijdens de vrijwilligersavond tijdens de grandioze opening van het nieuwe clubhuis op zaterdag 29 augustus werd traditioneel getrouw de Vrijwilliger van het Jaar gekozen. Het was natuurlijk een bijzonder jaar, corona maar ook de bouw van het nieuwe clubhuis, vergde heel veel van de vrijwilligers van Leones. Daarom had het bestuur een grote verrassing voorbereid. Zonder dat voorzitter Willem van Veenendaal maar iets vermoedde werd hij als vrijwilliger van het jaar benoemd.

Een zeer terechte benoeming in deze bijzondere tijd want naast alle extra werk dat er door corona bij het bestuur terecht kwam en bij Willem als voorzitter in het bijzonder, was er natuurlijk ook de nieuwbouw die het nodige extra werk met zich meebracht. En wat heel vaak wordt vergeten is dat een bestuursfunctie ook een vrijwilligers functie is. Als voorzitter ben je natuurlijk het “uithangbord” van de club, maar ook het eerste aanspreekpunt voor derde partijen. In deze coronatijd kwam dat o.a. neer op overleg met KNVB, Gemeente en buurverenigingen. Ook bij de nieuwbouw is de voorzitter het eerste aanspreekpunt voor de verschillende partijen die betrokken zijn bij de bouw. Zeker als er zaken niet helemaal gaan zoals gepland is de voorzitter de eerste waar contact mee opgenomen wordt. En als zaken niet helemaal gaan zoals gedacht, ook door de eigen medewerkers, is hij voor even de kop van Jut. Dit alles heeft Willem het afgelopen jaar op een goede en rustige manier opgelost en in goede banen geleid waarbij hij af en toe echt op de strepen moest gaan staan, wat hem op dat moment misschien niet in dank werd afgenomen. Maar met de kenmerkende rust en bijna altijd met een glimlach werd het toch opgelost.

Op het moment dat hij op het punt stond een presentatie over de nieuwbouw te beginnen voor de vrijwilligers werd hij door het bestuur onderbroken en naar het terras gedirigeerd waar hij de oorkonde en een bos bloemen in ontvangst mocht nemen. Mooiste moment was nog wel het spontane “Willem bedankt” dat minuten lang door de vrijwilligers van onze mooie club werd gescandeerd.

Met de uitverkiezing van de voorzitter als Vrijwilliger van het Jaar werd het “uithangbord van de club” benoemd maar werd indirect de waardering  van het bestuur voor alle vrijwilligers van Leones uitgesproken.

(Foto's Herman van Beek)
_DSC3211-bewerkt-20210828-Vrijwilligersavond.jpg