Oudejaars sponsorloop Leones in april

24 april 2021 14:30

Eddie Pas

Zaterdag 24 april was het dan eindelijk zover. De jaarlijkse sponsorloop voor de jeugd van Leones kon worden verlopen. Traditioneel wordt deze loop op de laatste dag van het jaar gehouden, trekt de geur van vers gebakken oliebollen over het sportpark en is er na afloop altijd een gezellig samenzijn in een afgeladen vol clubhuis om het jaar uit te luiden. Helaas kon dat op oudejaarsdag 2020 niet doorgaan. Omdat voor de jeugd sporten weer is toegestaan binnen de eigen vereniging werd de door de Jeugdcommissie georganiseerde loop op zaterdag 24 april gehouden. Geen oliebollen, geen toeschouwers en geen gezellig samenzijn na afloop, maar gelopen werd er wel.

Iets voor elf uur werden de deelnemers onder leiding van de leiders en trainers van de teams vanaf De Peel het sportpark opgeroepen waarna ze hun plek op de velden innamen. De pupillen stonden op het kunstgras veld in 3 verschillende groep, terwijl een klein aantal junioren hun rondjes liepen op veld 2. Om 11 uur precies werd door Erik Tijnagel het startsein gegeven en gingen de ruim 70 lopers op weg om zoveel mogelijk rondjes in een half uur af te leggen. Je kon wel merken dat de corona iets met de conditie van de lopers had gedaan, want regelmatig werd er even in wandeltempo gelopen. Ook liepen er enkele trainers en leiders mee om de jonge lopers te motiveren. De leukste deelnemer was ongetwijfeld de enthousiaste hond van een van de junioren die fanatiek mee rende en de jongens regelmatig te snel af was.

Na een half uur lopen werd het slotsignaal gegeven en konden de deelnemers moe maar voldaan terugkijken op een zeer geslaagde loop waarvan de opbrengst, die ruim 4000 euro bedroeg, ten goede komt aan de jeugd van Leones om leuke activiteiten te kunnen organiseren

Als alles goed verloopt zal er dit jaar nog een sponsorloop worden gehouden en wel  op oudejaarsdag 2021 en dan hopelijk met publiek, de geur van versgebakken oliebollen en een gezellig samenzijn na afloop in het gloednieuwe clubhuis.

Meer foto’s van de sponsorloop 2021, klik hier om naar het fotoalbum te gaan.