Geslaagde weekenden Glow in the Dark voetbal SV Leones

30 maart 2021 10:00

Natasja van Beers

Maar liefst 2 weekenden werd er door de jeugd van SV Leones gevoetbald. Op zich is dat niet vreemd, maar dit keer in het donker.
De eerste avond was het de beurt aan de oudste jeugd (O15/ O14) en dit was gelijk de generale repetitie. De doelen werden voorzien van blauwe lichtslangen en het veld werd in tweeën gesplitst door een lichtslang. Langs het veld stonden pionnen voorzien van lichtstaafjes, vakkundig in elkaar gezet door Tom. Helaas gaven deze staafjes geen licht, dit tot grote ergernis van Tom: “Dit moet anders, beter en we moeten eerder beginnen”. Deze staafjes waren al 2 jaar zorgvuldig bewaard op zolder, wat maar weer aangeeft dat spullen van de Action….

De jongens hadden het prima naar hun zin en maakten het nog spannender door hun lichtgevende bandjes tijdens de wedstrijd af te doen. Om half negen gingen de lichten weer aan en konden de jongens met wat lekkers naar huis terwijl de organisatie de spullen ging opruimen. Dit was een race tegen de klok, de avondklok. En de tijd tikte verder terwijl Lieke ook nog de band van de auto moest wisselen in het donker. Na goedkeuring van de BOA en het ontwijken van de politie was ook Lieke thuis.

De volgende dag was het de beurt aan de O12/ O13. Er waren extra lichtslangen geregeld en ook de pionnen werden voorzien van lichtgevende staafjes. Dit was een stuk beter. Alle kinderen hadden er zin in. Warming up, slidings, duwen, trekken, rode kaarten, spel stil leggen; het hoorde er allemaal bij. Cas vond het zelfs wel een leuk idee om dit ook met de O19 te doen, wie weet!

Zondag was het meidenavond voor zowel MO15 als MO13. Zie het eerdere verslag op onze website.

In het tweede weekend was het de beurt aan O7 t/m O12. De O10 had via Maarten een creatieve oplossing geregeld om ouders een glimp te laten zien van de wedstrijd. Een heuse livestream was opgezet en verlichte verschillende huiskamers. Bij de O7/ O8 was het duidelijk te zien waar de bal was. Daar waren natuurlijk ook alle lichtgevende bandjes bij elkaar te vinden.

Een mooi geslaagd evenement. Natuurlijk willen we de organisatie bedanken en alle vrijwilligers voor het organiseren, opbouwen en opruimen van alle spullen. We willen graag een extra lichtje schijnen op onze scheidsrechters in deze donkere dagen: Bas, Tom, Meddo, Justin, Lux, Niels en Enza.

Door de corona maatregelen mochten de ouders helaas niet komen kijken. Maar ouders niet getreurd, er was toch niets te zien.

Als laatste willen wij onze sponsors eruit lichten die dit evenement mede mogelijk gemaakt hebben.

Agave_logo.jpg  Story_logo.jpg  Aex_van_Gruijthuijsen_logo.jpg

Foto Renske Kuijpers