Woordje van de voorzitter: Historisch besluit op Buitengewone ALV

16 augustus 2019 17:30

Ontzettend blij was het bestuur van de Vereniging en de Stichting dat vele aanwezige leden op de Buitengewone Algemene Ledenvergadering instemde met de voorgelegde plannen voor de vernieuwing van onze accommodatie. Een belangrijk en historisch besluit.

Alvorens hierover meer informatie over te geven wil ik alle vrijwilligers en adviseurs, die aan de totstandkoming van deze plannen gewerkt hebben, bedanken voor hun inzet, kennis en geduld. Wat een prachtig en betekenisvol project voor onze club en de Gemeente West Maas en Waal. Wij kunnen trots zijn op hoe wij deze uitdaging hebben opgepakt. Complimenten.

De Vereniging is verheugd met de ondersteuning welke wij hebben gekregen vanuit het College van Burgemeester en Wethouders en vanuit de Gemeenteraad. Dank aan beide organen voort het mogelijk maken van dit project.

Buitengewone Algemene Ledenvergadering (donderdag 15 augustus 2019)

Gedurende de ALV werd werd stilgestaan bij de presentatie over het type kunstgras en de presentatie van Eric van Beuningen van Croonen Architecten inzake het nieuwe clubgebouw. Gezamenlijk met de werkgroepen (accommodatie en kantine) zijn de voorstellen voorbereid en tot stand gekomen.

Kunstgras:

Leones heeft gekozen voor Slide Max Pro kunstgras, welke op een shock pad gelegd wordt. Als infill wordt gebruikt Progran. Het voordeel van Progran is dat het niet stinkt, minder warmte opneemt en dus minder warmte uitstraalt en recyclebaar is. Mochten wij in de totale begroting nog mogelijkheden zien voor de aanleg van beregening dan zullen wij dat alsnog aanleggen. Beregening is bij deze mat niet nodig.

Clubgebouw:

Na vele discussies en overwegingen is er een prachtig ontwerp gemaakt door Croonen Architecten. Eric van Beuningen presenteerde het ontwerp in de vergadering en beantwoorde de vele vragen. Een mooi en functioneel clubgebouw is het resultaat. Enkele sfeerimpressies vinden jullie hieronder.

Natuurlijk moeten er nog verschillende details besproken worden en moeten wij vaststellen dat het gebouwd kan worden binnen het budget. Dus een kleine slag om de arm moeten wij houden.

Wat hebben wij besloten in de Buitengewone Algemene Ledenvergadering (ALV):

• De ALV heeft ingestemd met de overeenkomst welke de Vereniging en Stichting met de Gemeente zal afsluiten. De Gemeente zal op 20 augustus in het college van B&W hierover een besluit nemen. Wanneer dit ook positief is (daar gaan wij wel vanuit) dan wordt de overeenkomst op 3 september om 16.00 op het Leones terrein ondertekend.
  • Dat Sv Leones gezamenlijk met de Stichting de opdracht tot levering van een kunstgrasveld mag verstrekken. Leverancier hiervan zal zijn CSC Greenfields.
  • Dat de Vereniging gezamenlijk met de Stichting overeenkomsten mag aangaan, natuurlijk binnen het taakstellend budget, met aannemers en leveranciers.
  • De ALV heeft ingestemd met de overeenkomst welke de Vereniging en Stichting met Hebo Vastgoed Investments B.V. en Onroerend Goed Maatschappij van den Bosch B.V. zal afsluiten inzake het hoofdveld. (Op vrijdag 16 augustus 2019 is de intentieovereenkomst met de partners ondertekend).

* ondertekening van de intentieovereenkomst met partners

In de komende 6 weken worden aannemers en onderaannemers gevraagd begrotingen op basis van een bouwteam werkwijze in te dienen. Zoveel als mogelijk houden wij rekening met lokale aannemers en sponsoren van de club.

De planning is ambitieus maar het is nooit verkeerd om ambities te hebben. In oktober willen wij starten met de aanleg van het kunstgrasveld. Dit betekent dat rond de jaarwisseling hier de eerste wedstrijden opgespeeld kunnen worden. In deze periode hopen wij ook dat de aannemers kunnen gaan starten met het bouwen van het clubgebouw. Indien dit voorspoedig gaat en er geen tegenvallers zijn in het voortraject dan zouden wij bij aanvang van het seizoen 2020-2021 het nieuwe clubgebouw in gebruik kunnen nemen.

We gaan ervoor en houden jullie natuurlijk op de hoogte.

Eindelijk weer voetballen

Inmiddels zijn een aantal teams weer in training en vloeien de eerste zweetdruppels alweer rijkelijk. We hebben er weer zin in. Opnieuw is het ledental van Leones in de zomermaanden gegroeid. Wij heten alle nieuwe leden van harte welkom en veel plezier bij het voetballen. Dank aan het accommodatie team dat onder leiding van Ger weer gezorgd heeft voor uitstekende velden.

*De lijnen werden op 16 augustus weer door Frans kaarsrecht getrokken.

Op zaterdag 17 augustus organiseert Leones het ING-voetbaltoernooi. Gezamenlijk met 2 andere clubs wordt er gestreden om de ING-trofee. Het toernooi begint om 16.00 uur. Iedereen is van harte welkom.

Vrijwilligers en vrijwilligersbeleid blijft onze aandacht vragen.

Het in 2019 ingezette vrijwilligersbeleid blijft onveranderd. Dit betekent dat ook het komende jaar ieder lid of ouders van leden onder de 16 jaar 2 tot 3 keer per jaar gevraagd worden een beperkt aantal uren vrijwilligersdiensten te doen. Wij hebben jullie hartstikke hard nodig om de club op een evenwichtige wijze te laten functioneren. Gezamenlijk komen we veel verder. Als voorzitter zal ik mij maximaal inzetten om eenieder van deze noodzaak te overtuigen. Ik doe dit graag niet alleen.

Wie wil de jeugdcommissie gaan helpen bij de organisatie van activiteiten, welke ouder(s) kunnen hierbij structureel of incidenteel ondersteunen. Wie wil er als dag hoofd een bardienst aansturen en welke vrijwilligers willen op zaterdag een dagdeel gastheer of gastvrouw zijn om scheidsrechters en tegenstanders te ontvangen. Ook bij het meisjesvoetbal zijn er nog een aantal elftallen die wat hulp kunnen gebruiken.

Wie gaat ons helpen? (meer informatie over "Onze vrijwilligers")

Namens het bestuur wens ik jullie allemaal heel veel sportplezier en we gaan jullie op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen.

Willem van Veenendaal