Cookie beleid sv Leones

De website van sv Leones is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Binnen de site worden er op dit moment geen analytische cookies gebruikt.

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

02. Gastheer / Gastvrouw

02. Gastheer / Gastvrouw

02. Gastheer/Gastvrouw

Algemene zaken

Welkom bij de rol van gastheer/gastvrouw bij s.v. Leones! Als gastheer/gastvrouw speel je een cruciale rol in het verwelkomen van teams, het verstrekken van informatie en het creëren van een gastvrije sfeer op ons sportcomplex. Hier is een handleiding voor deze belangrijke taak:

Voorbereiding
Zorg ervoor dat je goed op de hoogte bent van het wedstrijdschema en de aankomsttijden van de teams. Hierdoor kun je de teams op een rustige manier ontvangen en raken ze niet de weg kwijt in het complex.

Ontvangen van de teams
Zorg ervoor dat de teams bij aankomst zich welkom voelen en de nodige informatie hebben, zoals kleedkamerindelingen, veldlocaties en eventuele speciale regels op ons sportcomplex.

Overhandig tijdens dit moment ook het Verschilmaker formulier waarin wordt uitgelegd hoe wij binnen s.v. Leones op het gebied van gedrag met elkaar omgaan. Communiceer dit met leider en/of aanvoerder.

Communiceer hierbij ook dat van het team wordt verwacht dat de kleedkamer wordt achtergelaten zoals hij wordt aangetroffen, schoon dus.

Vliegende keep
Sta klaar om snel te reageren op vragen of behoeften van zowel leden van s.v. Leones, tegenstanders en overige bezoekers.

Wees attent en behulpzaam, en zorg ervoor dat iedereen zich gehoord voelt.

Als je een vraag niet kunt beantwoorden, verwijzen naar de juiste persoon binnen de club die kan helpen. Er lopen altijd genoeg mensen rond die je verder kunnen helpen, geen zorgen.

Kleedkamers
Wanneer de teams de kleedkamer verlaten is het aan jou om een korte check te doen of deze schoon is achtergelaten. Niet schoon betekent een korte aantekening op het a4 papier die in de vergaderruimte klaarligt. Een simpele notitie welke kleedkamer en welk team geeft ons de kans om met dit team in gesprek te gaan. Geen klikspaan dus, maar eerlijk en rechtvaardig.

Positieve sfeer
Straal een positieve en gastvrije sfeer uit om een aangename sportieve ervaring te bevorderen voor iedereen die ons complex bezoekt.

Als gastheer/gastvrouw bij s.v. Leones ben je een belangrijk aanspreekpunt en een bron van informatie voor iedereen die betrokken is bij onze sportvereniging. Dankzij jouw vriendelijkheid en behulpzaamheid dragen we bij aan de opbouw van een positieve en gastvrije gemeenschap binnen onze club.

Schrijf je nu in op de voetbal.nl app en maak deel uit van de levendige en gastvrije gemeenschap van s.v. Leones! Samen maken we onze club tot een geweldige plek om te zijn.

Praktische zaken

Binnenkomst sportpark

Melden in vergaderkamer (eerste kamer links gezien vanaf parkeerplaats).
Het gebouw en daarmee deze ruimte wordt op zaterdag om 7.45 uur geopend.
08.00uur: melden bij de persoon die heeft geopend
11.00uur: melden bij de gastvrouw/heer van 08.00uur
14.00uur: melden bij de gastvrouw/ heer van 11.00uur

In deze ruimte bevindt zich:

  • Een lijst met kleedkamerindeling en veldindeling (foto 1)
  • Sleutelkast (te openen code 159#) (foto 2)
  • EHBO- koffer (foto 3)
  • Koffieapparaat (foto 4)
  • Waterkokers / warmwaterkannen voor thee (foto 5)


Foto_1.jpg   Foto_2.jpg   Foto_3.jpg   Foto_4.jpg   Foto_5.jpg

Foto 1                            Foto 2                             Foto 3                            Foto 4                             Foto 5

Taken

  • Ontvangst van tegenstanders van Leones.
  • Aangeven/aanwijzen van de toegewezen kleedkamer. A)
  • Uitreiken sleutels van de kleedkamers. B)
  • Aangeven/aanwijzen van het toegewezen veld. A)
  • Uitreiken limonade/thee (in de rust van de wedstrijd of na afloop van de wedstrijd). C)
  • Toezicht op de kleedkamers en de hal.
  • Het schoonhouden van de hal.
  • Ontvangst van scheidsrechters en toewijzen van de kleedkamer aan de scheidsrechters. D)
  • Uitreiken en innemen van fluiten (sleutelkast ontvangstruimte) en setje rode /gele kaarten (keukenkast links). Dit alleen als daar behoefte aan is.
  • Aanbieden van thee/koffie of andere drank in de rust van wedstrijden aan scheidsrechters. D)
  • Verzorgen van de overdracht aan gastvrouw / heer om 11.00 uur en 14.00 uur.

 

A  Kleedkamers / veldindeling
De toe te wijzen kleedkamers staan vermeld op de lijst in de vergaderruimte en de opgehangen lijst in de opslag ruimte (foto 1). Tevens staan deze vermeld op de TV schermen in de hal en vergaderruimte. Ook de veldindeling staat op deze lijsten en TV schermen vermeld.

Veldindeling: (foto 1)

Sleutels
De uit te reiken sleutels bevinden zich in de opslagruimte. Deze bevinden zich in de sleutelkast (foto 6). De code van deze kast is 159#. Maak afspraken over het terugbrengen van sleutels. Bijvoorbeeld in de gebruikte kleedkamer laten liggen, persoonlijk aan je teruggeven, een plek afspreken waar men de sleutel neerlegt / terugbrengt (dit is dan de vergaderruimte).

Foto_6.jpg

Foto 6

C  Uitreiken limonade / thee

Bij alle jeugdwedstrijden tot 14.30 wordt er limonade verstrekt. Bij de wedstrijden van 14.30 / 15.00 uur wordt de keus aan de teams gelaten tussen limonade / thee.  Men dient bij de teams te informeren naar de voorkeur. 

Limonade
De aanmaaklimonade bevindt zich in de opslagruimte. In lokker 31 staat de voorraad limonade en bekers. In het keukengedeelte is water aanwezig voor het maken van limonade.

Vul de (grote) vul-kan tot het streepje met limonadesiroop (foto 7).

Schenk vanuit de vul-kan de schenkkan(nen) (foto 8).

Presenteer de schenkkan(nen) met drinkbekers aan de teams.
Foto_7.jpg   Foto_8.jpg

Foto 7                            Foto 8

Thee
De thee wordt gezet in de ontvangstruimte. Per team worden twee kannen thee gezet.

Vul de waterkokers met water en giet deze na het koken in de theekannen. In deze kannen kunnen een half uur voor de rust twee zakjes thee worden gehangen. Na een half uur is de thee “gezet” en kan met drinkbekers worden gepresenteerd aan de teams. De thee bevindt zich ook in de ontvangstruimte. Mocht er niet voldoende thee zijn dan kan men deze in de kantine halen. Vermeld uitdrukkelijk bij het kantinepersoneel dat de drank voor de teams is.

Wat uit te reiken:
Teams                            aantal spelers              aantal bekers                            kan(nen)
O7                                              4                                     7                                         1            
O8/O9 en O10                           6                                     9                                         1
O11 en O12                               8                                   12                                         2            
O13 en hoger                          11                                   15                                        2

Tijdstip uitreiken
De limonade/ thee en drinkbekers kunnen in de kleedkamer (mits deze niet is afgesloten) of vóór de kleedkamerdeuren worden gezet.

Teams               
O7                                 uiterlijk direct na wedstrijd    (advies om dit eerder neer te zetten)
O8/O9 en O10             uiterlijk direct na wedstrijd    (advies om dit eerder neer te zetten)
O11 en O12                  uiterlijk direct na wedstrijd    (advies om dit eerder neer te zetten)            
O13 en hoger               tijdens de rust                          (advies om dit eerder neer te zetten)

Duur van de wedstrijden / tijdstip verstrekken limonade
O7                                  half uur na aanvangstijdstip
O8                                  50 minuten na aanvangstijdstip
O9                                  50 minuten na aanvangstijdstip
O10                                uur na aanvangstijdstip
O11                                uur na aanvangstijdstip
O12                                uur na aanvangstijdstip
O13                                2 x 30 minuten – na de eerste 30 minuten
O14                                2 x 35 minuten – na de eerste 35 minuten
O15                                2 x 35 minuten – na de eerste 35 minuten
O16                                2 x 40 minuten – na de eerste 40 minuten
O17                                2 x 40 minuten – na de eerste 40 minuten
O18                                2 x 45 minuten – na de eerste 45 minuten
O19                                2 x 45 minuten – na de eerste 45 minuten
O20                                2 x 45 minuten – na de eerste 45 minuten
Senioren                       2 x 45 minuten – na de eerste 45 minuten

D  Scheidsrechter
De scheidsrechter kunnen zich omkleden in de scheidsrechterkamer. De scheidsrechters van wedstrijden vanaf de O13 krijgt in de rust van zijn / haar wedstrijd een consumptie aangeboden. In de koelkast van de ontvangstruimte staan flesjes AA drank.

Mocht de scheidsrechter dit niet drinken /lusten kan in de kantine andere drank gehaald worden. Men dient bij het kantinepersoneel uitdrukkelijk aan te geven dat de drank is bestemd voor een scheidsrechter.

EHBO
Naast een EHBO/ verbandkoffer (foto 3) is er ook een EHBO /verbandkoffer in de opslagruimte. Deze bevindt zich onder de sleutelkast (foto 6).

Ballenpomp
In de opslagruimte bevindt zich ook een ballenpomp

(Hoek) vlaggen
De vlaggen voor de hoeken van de velden bevinden zich in de opslagruimte.

Vlaggen voor grensrechters
De vlaggen voor grensrechter bevinden zich in de scheidsrechterskamer. 

Einde dienst 17.00 uur
Nadat de laatste spelers / speelsters de kleedkamers hebben verlaten controleer of de kleedkamer / hal veegschoon is achtergelaten. Maak de twee buitendeuren die leiden naar de velden op slot. De buitendeur (ingang voorzijde) wordt afgesloten door de verantwoordelijke van de dag voor het sluiten van het gebouw.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!