LEONES 4 KAMPIOEN NA RUIME OVERWINNING

Unitas '28 3 (zon)

3 juni 2018 11:30

Onbekend

Zondag 3 juni 2018 kan de geschiedenisboeken in voor sv Leones. Nadat vorige week al drie seniorenteams kampioen zijn geworden, wist ’t vierde deze week het seizoen te bekronen met ook een titel. Daarvoor moest wel worden gewonnen van onze buren Unitas'28.

Leones leek weinig last te hebben van kampioenstress, al na een klein kwartier spelen lag de bal in het Wamels doel. Rick “Bushok” van de Logt wist de bal op fenomenale wijze over de keeper heen te schieten, die aan de grond genageld stond. Leones bleef de aanval zoeken en niet veel later was het Bob van Leeuwen die voor de 2-0 mocht aantekenen. Unitas wist toch meer te creëren en wist toch wat terug te doen. Na een halfuur werd keeper Bami namelijk gepasseerd na een “lastige bal”. De jongens bleven vechtlust tonen en maakten de tegengoal snel goed toen aanvoerder Bob van Leeuwen een blunder van de uitdoelman genadeloos afstrafte. Ruststand 3-1.

Het kampioenschap leek al snel in de tweede helft een zekerheid toen de keeper van Unitas na vijf minuten weer kon vissen. Een scrimmage voor het vijandelijk doel werd door Leones op koelbloedige wijze binnen gewerkt. De wedstrijd naderde zijn einde en beide ploegen speelden de wedstrijd rustig uit. Meerdere invallers, waaronder Ivo “the voice” van den Heuvel, wisten de boel nog even goed op te schudden waardoor “Bushok” in de laatste minuten nog een corner wist binnen te koppen.
Door deze overwinning eindigt Leones boven de jongens van SCP uit Puiflijk waardoor de titel officieel een feit is. Met muzikale medewerking van Ronn Funky Laam en Feestduo Happy Ouwer werd dit uiteraard goed gevierd in een aardig volle kantine.

Brent van Erp, bedankt voor dit verslag!

!