Leones JO11-2 wint van Woezik

6604AE
WIJCHEN
tel. 024-6415071

Tot nu toe speelde Leones JO11-2 4 wedstrijden in de 4e fase van de competitie, waarvan er 1 werd gewonnen, 1 x speelden ze gelijk en 2 maal werd verloren al waren de verschillen maar minimaal. Zaterdag 13 mei ging Leones JO11-2 op bezoek in Woezik en wisten ze een knappe 3-5 overwinning te behalen.

Leones speelde zonder de afwezige Kynai, maar het zette direct de toon door een schot van Davey in het zijnet. De 0-1 viel na een mooie combinatie door het midden via Raff en Dex. De bal belandde bij Stijn en die zorgde voor de voorsprong. Na een paar kansjes voor een dominerend Leones werd het 0-2 toen opnieuw Stijn raak schoot na een pass van Raff. Woezik probeerde met wat theater Leones uit het spel te halen, maar die trokken zich daar niets van aan en bleven goed voetballen.

In het tweede kwartier werd het al snel 0-3 toen Julian na een dribbel van Cem doeltreffend uithaalde. Ondanks kansen voor Sid na een strakke pass van Stijn en voor Raff na een goede combinatie tussen Fem en Sid bleef het 0-3. Leones hield met name door een goed storende Duke op het middenveld gemakkelijk stand tegen Woezik. Vlak voor het rustsignaal kreeg Mika nog een kans maar het bleef 0-3.

Na rust kwam Woezik sterk uit de kleedkamer en scoorde al snel de 1-3. Leones was even de weg kwijt en het spel werd ook wat onvriendelijk. Rommelig voetbal van Leones bracht Woezik weer helemaal terug in de wedstrijd toen de 2-3 binnen viel. Julian zette echter na een rush vanuit de eigen verdediging de stand op 2-4 maar vlak voor dat de 3e 15 minuten eindigde scoorde Woezik de 3-4. Dat  zouden nog 15 spannende minuten worden.

In de laatste 15 minuten moest Davey alle zeilen bijzetten om Woezik van scoren te houden. Nadat Sid, Fem en Raff kansjes voor Leones misten wat het Mika die de 3-5 binnenschoot. De wedstrijd was nu wel gespeeld en een paar kansjes voor Leones maar het eindsignaal kwam met een 3-5 overwinning voor Leones.

Na het voetbalkamp staat er weer een uitdagende wedstrijd te wachten.