Leones JO11-2 neemt ook de hobbel Dodewaard JO11-1JM

6669CE
DODEWAARD
tel. 0488-411869

De tweede wedstrijd in de derde fase was er een tegen de kids van Dodewaard. Deze wedstrijd moesten we het zonder Sid doen en het werd een  rommelige wedstrijd die toch wel verdiend gewonnen.

Na de warming up werd de wedstrijd begonnen met Stijn in de spits  want hij had het de eerste wedstrijd ook bewezen. Er was al snel een kans vanaf het middenveld door Mika maar het werd geen goal. Duke en Fem kwamen ook net te kort voor een goal. De kids van Dodewaard antwoorden met een paar speldenprikjes, maar zonder gevolgen. Davey, die achterin stond moest even wennen maar hij  had het wel onder controle en na een pass van hem op Raff die mee in de aanval ging scoorde Raff in de 14e minuut de 0-1.

Voordat de tweede 15 minuten begonnen werden nog even wat basisdingen doorgenomen, zoals niet te aanvallend wille spelen en achterin op de plaats blijven, want dat ging niet helemaal goed. Nadat we begonnen waren liep Julian van uit het middenveld door de verdediging heen maar het schot ging voorlangs. We kregen niet echt grip op de wedstrijd en Dodewaard kreeg klansjes zoals een schot dat door Djem uit de goal werd getikt. Ondanks dat Leones wel iets beter was stond het niet als een huis tegen deze taaie tegenstander. Via een schot van Mika en een kans van Davey die inmiddels op het middenveld stond, kregen we nog kansen maar het bleef 0-1. Ook Fem kreeg op aangeven van Duke nog een kans maar de bal belande in het zijnet. Vlak voor het einde van de tweede 15 minuten was er nog een kans voor Kynai maar die leverde ook niets op.

Het verhaal van de derde 15 minuten is snel verteld. Het was weer erg rommelig en er werd te veel met de bal gelopen. Gelukkig stond Djem onder de lat zijn mannetje alhoewel hij niet al te veel te doen kreeg. Een kansje was er nog voor Jens toen hij naar voren stormde maar op de verdediging van Dodewaard stuitte.

De vierde 15 minuten waren duidelijk voor Leones maar het duurde wel even voor de 0-2 viel, dus bleef het oppassen. Kansen voor Raff na een goede aanval via Stijn en Kynai, Dex en Mika gingen er niet in. Na een aanval met Duke en Davey kwam de bal bij Kynai die de verlossende 0-2 binnenschoot. De wedstrijd werd nu uitgespeeld en na het eindsignaal van de goed leidende scheidsrechter konden de 3 punten in de tas meegenomen worden naar Beneden-Leeuwen.

Volgende week zal in de wedstrijd tegen SVHA het veldspel beter moeten maar de kids gaan er voor.