Leones JO11-2 lekker uit startblokken

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Nu de winterstop is de derde competitie ronde van start gegaan de leider gaat weer verder met de belevenissen van zijn kids in leuke wedstrijdverslagen vast te leggen. De eerste wedstrijd speelt de JO11-2 thuis tegen Woezik JO11-4 en ze geven direct gas en winnen een op en neer gaande wedstrijd verdiend met 6-4. Een koude morgen van 4 graden maar nieuwe kansen en er is afgesproken te proberen mee te doen om de bovenste plaatsen.

fHet team is helemaal compleet dus 12 kids .Verrassend element Stijn mee voorin om wat kracht bij te zetten in de voorhoede of dat is gelukt ……..

Eerste 15 minuten.

De aanval is de beste verdediging dus in de eerste minuut  kreeg Mika al een kansje. Maar Leones moest goed uitkijken want de kids van Woezik waren met vlagen ook gevaarlijk. En dat resulteerde in de 6e minuut in een doelpunt 0-1. L|eones was even de weg kwijt en al snel werd het 0-2. Een schot  op de goal en via via ging de bal er via de paal in. Weer om de mouwen omhoog te doen was het niet maar Leones bleef het proberen en was dan ook niet de mindere. Eernkans van Fem maar die stond net op haar verkeerde been en kon de bal er niet intikken. Toch net op het einde van de eerste 15 minuten gaf Duke de bal aan Mika en die zetten Stijn zo neer dat hij kon schieten en ja hoor het gebeurde 1-2. De aansluiting was er.

Tweede 15 minuten

Na een korte peptalk gingen de 2e 15 minuten beginnen. Bij weer een aanval gaf Sid de bal aan Raff en die stormde naar voren om te scoren maar hij miste net. Ook Fem, na een tikje van Dex, miste net, zo ook Stijn en Kynai, na goed werk van Stijn. Maar de wil om te winnen was er.

Derde 15 minuten.

Na in de rust n0gens uitgelegd te hebben dat je in de verdediging moet blijven kijken en de tegenstander voor je moet houden krijgt Leones meer grip en komt verdiend op 2-2 Een pass van  Sid op Stijn en die scoort de 2-2 en daarmee gaf hij zijn waarde aan als spits. De kids van Woezik werden ook nog gevaarlijk maar Cem stond op zijn plek en hield Woezik van scoren af. Via Jens en Fem kreeg ook Leones nog kansjes maar het bleef 2-2 en de toch wel verdiende voorsprong bleef uit

Vierde 15 minuten

Leones begon vol overtuiging dat het kon winnen aan de vierde 15 minuten, maar na even niet opletten stond het plots 2-3. Maar na even slikken ging Leones door en werden het een mooie laatste 15 minuten. Kynai scoorde de 3-3 op aangeven van Duke. De kids van Woezik begonnen nu te morren en daar maakte Leones goed gebruik van. Nadar Raff en Fem misten was het toch Raff die de 4-3 maakte. En nu ging Leones los leek het wel. De kids van Woezik waren kapot gespeeld zoals dat heet, en via een intikkertje van Dek en de goal van  Mika kwam er met 6-4 een eind aan mooie en spannende wedstrijd. Dat Woezik in de laatste fase nog een keer scoorde was een klein smetje maar deed aan de overwinning nits meer af. De vreugde na de winst was groot, nu  moet blijken in de volgende wedstrijd in Dodewaard of er mee gedaan kan worden om de bovenste plaatsen.

Met een rode neus koude handen en voeten gingen spelers en supporters tevreden weer naar huis.