Leones zonder punten na goed duel tegen De Bataven

6691CM
GENDT
tel. 0481-420007

In de uitwedstrijd bij De Bataven wisten de Leeuwenaren op voorhand dat het een moeilijke opgave zou worden, want De Bataven is de ploeg met de minste verliespunten. Maar na een enerverende wedstrijd had er meer ingezeten voor Leones dan het 3-2 verlies, door een doelpunt dat voor Leones heel ongelukkig binnenviel vlak voor tijd.

Trainer André Cornelissen had gekozen voor een iets andere veldbezetting om de gemakkelijke tegentreffers, zoals voor de winterstop, te voorkomen. Maar al na 2 minuten keek Leones tegen een 1-0 achterstand aan. Matiz Gartener schoot een penalty binnen nadat er een overtreding aan de zijkant in het strafschopgebied was gemaakt. Maar verdedigend oogde het gedurende de wedstrijd goed en werden er niet veel kansen weggegeven. Na 10 minuten kwam Leones op gelijke hoogte. Daniël v. Leest ging op rechts randje buitenspel goed door. Zijn schot werd nog gekeerd door de doelman maar op de rebound van Ilias el Hammouti had hij ook geen antwoord. Leones speelde vrij en kreeg kansen op de voorsprong. De grootste was voor Bram Kooijmans die vrij op de doelman afging, vanaf de zijkant, maar net op het moment dat hij de doelman leek te passeren wist deze de bal van de voet van de Leones aanvaller te tikken. Vlak hierna kwam de Bataven weer op voorsprong. Leones wist de bal niet uit de defensie te krijgen en Jordi de Kramer profiteerde. Vlak voor rust schoot De Bataven nog op de lat.

In de tweede helft bleef Leones goed partij geven en wist het De Bataven goed onder druk te zetten. De accenten werden naar de aanval gelegd. De Bataven kwam er niet gevaarlijk meer uit, terwijl Leones een paar maal gevaarlijk was. Het spel was attractief om te zien en Leones liet zien niets onder te doen voor De Bataven. Met nog een minuut of 10 te spelen kwam Leones weer op gelijke hoogte. Bram Kooijmans kwam vanaf links de 16 meter binnen en schoot de bal onberispelijk binnen. Binnen een paar minuten kwam De Bataven plotseling op 3-2. Nadat het de defensie niet lukte de bal uit te verdedigen wilde Ties van Huet vanaf rechts de bal voorzetten, maar deze krulde pardoes over Edgar Florussen bij de verre paal binnen. Ondanks een stevig slotoffensief met een aantal vrije ballen die de 16 meter in werden gedraaid wist De Bataven de overwinning binnen te slepen.

Ondanks dat Leones met lege handen achterbleef, kan het terugkijken op een uitstekende wedstrijd waarbij het meer verdiend had. Leones blijft op een negende plaats staan. Zondag a.s. wacht opnieuw een kanshebber op het kampioenschap. Dan komt MASV uit Arnhem op bezoek bij Leones. Deze wedstrijd begint om 14.00 uur.