Knappe winst Leones bij Woezik

6604AE
WIJCHEN
tel. 024-6415071

In de uitwedstrijd bij Woezik is Leones er in geslaagd revanche te nemen op de 5-1 nederlaag die het enkele weken geleden leed voor de beker. Leones kon na een 0-2 overwinning terugkijken op een degelijke wedstrijd waar bij de overwinning zeker verdiend was.

Leones opende de wedstrijd goed en wist met degelijk spel Woezik vast te zetten op eigen helft. Die eerst3 10 minuten was Leones ook enkele malen gevaarlijk. Hierna draaide Woezik het spel om en zette het Leones onder druk. Dit leverde twee gevaarlijke corners op waarbij uit de tweede corner de bal op de lat werd gekopt. De druk van Woezik hield een minuut of 10 aan maar toen kwam Leones er twee maal gevaarlijk uit en had het op voorsprong moeten komen. Marc Harlaux zette met een mooie beweging Joshua Lopez Cuijten vrij voor de doelman die vervolgens knap redding bracht met zijn voeten. Vlak hierna deed hij dat nog eens over toen Marc Harlaux vrij voor hem op dook. Na een halfuur spelen kwam Leones op 0-1 toen Luke v.d. Ven een goede aanval over links doeltreffend afrondde. Woezik zette aan om de gelijkmaker te forceren, maar stuitte twee maal achtereen op de solide doelman van Leones Edgar Florussen. Vlak voor rust probeerde Bam Kooijmans met een inzet vanuit de middencirkel de Woezikdoelman te verrassen, maar zijn poging ging net over.

Na rust was het Woezik dat de eerste kans kreeg, maar Bram v. Tiem wist de inzet voor de doellijn te keren. Uit de counter via Bram Kooijmans kreeg Dylan v.d. Ven een mogelijkheid, maar zijn inzet werd corner gewerkt. Het spel golfde in een goed tempo op en neer, waarbij Leones gevaarlijker was dan de gastheren. Zo werden inzetten van Bram Kooijmans en Joshua Lopez Cuijten in kansrijke positie geblokt. Na 20minuten in de 2e helft liep Leones verder uit. Marc Harlaux draaide een vrije trap in richting 2e paal waar Daniël v. Leest opdook en de bal binnen werkte. De 0-2 achterstand noopte Woezik om nog meer de aanval te zoeken. Leones kon nu loeren op de counter en kreeg via Mert Saricicek en Ilias el Hammouti grote kansen maar scoren deden de Leeuwenaren niet meer. Omdat ook Woezik ondanks nog enkele kansjes niet meer scoorde kon Leones na het laatste fluitsignaal de 0-2 overwinning vieren. Een degelijk gespeelde wedstrijd leverde Leones terecht deie punten op.

Zondag a.s. speelt Leones, dat nu 7e staat, thuis, het ontvangt dan het Apeldoornse Columbia dat tot nu toe 1 punt behaalde. De wedstrijd begint om 14.00 uur.