Leones doet slechte zaken met verlies tegen Berghem Sport.

Berghem Sport 1 (zon)

23 april 2023 14:00

O. Schoonderwoerd

Sportpark Het Zijvond
De Peel 6
6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Al vroeg in het duel bleek dat Leones niet in beste doen is. De thuisploeg speelde behoudend en kwam niet goed uit de verf. De Brabanders waren dan ook meer aan de bal, maar ook zij hadden moeite met creëren van kansen. Hier en daar werden er van beide kanten wel wat speldenprikjes uitgedeeld, maar grote kansen bleven lang uit. Na een klein halfuur spelen leek er verandering in de zaak te komen, maar een doelpunt aan Leeuwense zijde werd vanwege hands afgekeurd. Leones bleef in deze periode de aanval zoeken, maar het ontbrak de geel-zwarten aan nauwkeurigheid in de passing. Ook Berghem kreeg de drang om aan te vallen, met succes. De Brabanders maakten slim gebruik van een snel genomen inworp waardoor Leones met een achterstand aan de thee ging.

Leones begon hoopvol aan de tweede helft. Er werd hoog druk gezet en al snel diende de eerste mogelijkheid zich aan. Echter zag Joshua Lopez Cuijten zijn schot geblokkeerd worden door de defensie van Berghem. Ondanks het hoopvolle begin was het Berghem Sport dat de toon zette. Leones kwam meerdere malen goed weg en mocht dankbaar zijn dat de achterstand beperkt bleef. Het laatste deel van de wedstrijd vorderde zoals het duel begon; onzuiver en weinig flitsends. Het langverwachte slotoffensief van Leones kwam niet uit de verf, ondanks dat Bram van Tiem met een kopbal nog een aardige poging deed. Eindstand 0-1.

Door dit verlies, en de overwinning van Woezik, heeft Leones een harde tik gehad in de strijd voor lijfsbehoud. Met zes punten achterstand op de Wijchenaren (weliswaar een wedstrijd minder gespeeld) zijn de komende weken cruciaal om nacompetitie te ontlopen. Komende week kan het begin van een mooie reeks worden gelegd. Leones speelt dan in het altijd gezellige Huissen tegen subtopper RKHVV.