Leones pakt allerlaatste strohalm

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

In de thuiswedstrijd tegen WSV uit Apeldoorn, heeft Leones de allerlaatste flinterdunne strohalm gegrepen om de veroordeling van de nacompetitie nog uit te stellen. Zelf won het na een goede tweede helft met 2-1. Maar ook de enig overgebleven concurrent om de nacompetitie te ontlopen, Woezik, won zijn wedstrijd.

In de eerste helft leek het er niet op dat Leones voor zijn laatste kans vocht. Het spel oogde stroef en stroperig en eigenlijk is dat niet zo gek gezien het groot aantal afwezige potentiële basisspelers. Na een kwartier spelen waarin Leones vast werd gezet op eigen helft en door de foute passes in de opbouw niet onder de druk uit kon voetballen leek WSV op voorsprong te komen. Uit een lage corner werd de bal laag en hard ingeschoten, maar met de nodige moeite wist de defensie een doelpunt te voorkomen. Na een half uur spelen wist Leones voor de eerste keer gevaarlijk te worden toen Floris Florussen de bal hard inkopte uit een vrije trap van Marc Harlaux maar de keeper wist met een katachtige reactie redding te brengen. Vlak hierna kwam Leones op achterstand. Een voorzetje vanaf rechts kon door Paul Diesel geheel vrij staand worden binnenkopt.

Na rust kwam Leones met hernieuwde energie uit de kleedkamer. Het gooide alle schroom van zich af en dat leidde binnen 10 minuten tot een 2-1 voorsprong. Eerst wist Daniël van Leest de gelijkmaker binnen te werken en vlak hierna bracht Jef v.d. Hoeve Leones op voorsprong. In een razendsnelle tegenaanval schoof Jef v.d. Hoeve de bal op Daniël van Leest die op de keeper stuitte maar de rebound was een prooi voor de snelle vleugelverdediger. Leones kreeg al snel de kans nog verder uit te lopen toen invaller Justin Janssen met een mooie steekpass van Brem van Tiem vrij voor de doelman gezet, maar de jonge aanvaller schoot de bal op de binnenkant van de paal. WSV dat weinig meer te winnen heeft probeerde nog wel de gelijkmaker te forceren en was een paar keer door gevaarlijke corners dichtbij maar de defensie van Leones wist eend doelpunt te voorkomen. In de slotfase leek Leones verder uit te lopen, maar e goed ingevallen Justin Janssen schoof de bal voor een bijna leeg doel naast.

De achterstand op de veilige 9e plaats bedraagt met nog 2 wedstrijden 6 punten en dus zal Leones 2 maal moeten winnen en Woezik 2 x verliezen zodat Leones niet in de nacompetitie terecht komt. Zondag wacht de uitwedstrijd bij MASV dat nog officieel nog 1 puntje nodig heeft om het kampioenschap te kunnen vieren. Deze wedstrijd in Arnhem begint om 14.00 uur.