Zure nederlaag Leones

7334CM
APELDOORN
tel. 055-5330820

Leones speelde de uitwedstrijd in Apeldoorn tegen de hekkensluiter in de competitie Columbia. Al vaker had Leones het uitermate moeilijk tegen ploegen die in de onderste regionen bivakkeerden, waardoor Leones zelf ook tot die regionen behoort. En ok als eerder was Leones de dominerend ploeg maar kon dat met in punten omzetten. Na 90 minuten moest een 2-1 nederlaag geïncasseerd worden.

In de eerste helft speelde het spel zich veelal op het middenveld af. Leones was meer aan de bal maar het lukte niet om door de terugplooiende defensie van Columbia heen te spelen, waardoor het gedwongen werd de lange bal te hanteren. Columbia loerde op de snelle uitbraak om zo Leones te verrassen. Leones kreeg een paar kleine kansjes, zo reageerde de keeper uitstekend op een steekballetje van Joshua Lopez Cuijten naar Dylan v.d. Ven en wit hij schoten van Bram Kooijmans en Dylan v.d. Ven onschadelijk gemaakt. Bij een van de spaarzame uitbraken van Columbia wist doelman Jules Feelders redding te brengen. Nadat een schot van Sebastiaan v.d. Werf maar net voorlangs ging, kwam Columbia op voorsprong. Jamarro Diks wist raak te schieten en 2 minuten later werd het zelfs 2-0 toen Leon de Bok het net vond. Leones probeerde nog voor rust de aansluitingstreffer te maken maar slaagde daar ondanks een paar kansjes niet in.

Na rust zocht Leones weer de aanval mar mest attent zijn op de snelle counters van Columbia dat gesteund door de 2-0 voorsprong Leones kon laten komen. Doelman Jules Feelders wist met enkele reddingen Leones in de wedstrijd te houden. Leones bracht met de teruggekeerde Roy Ruiter nog een extra aanvaller. Met nog een kwartier te gaan wist Leones eindelijk te scoren. Bram Kooijmans stuurde Luke v.d. Ven op avontuur waarbij hands werd gemaakt en de bal op de stip ging. Marc Harlaux benutte deze kans en bracht Leones terug naar 2-1. Leones ging nog hartstochtelijker aanvallen maar wat het ook probeerde tegen het stugge Columbia de gelijkmaker bleef uit. In een van de laatste aanvallen van de wedstrijd ging doelman Jules Feelders nog mee in de aanval, maar Columbia wist de zwaar bevochten overwinning binnen te slepen.

Na deze dure nederlaag staat Leones nog wel op een negende plaats maar zag het Woezik naast zich komen, alleen het doelsaldo van Leones is iets beter. Woezik is de ploeg die op een nacompetitie plaats staat en daar willen de Leeuwenaren niet op terecht komen. Leones wacht echter een zware reeks wedstrijden te beginnen zondag a.s. als SC Bemmel om 14.00 uur op bezoek komt.