Leones in absolute slotfase onderuit bij WSV

WSV 1 (zon)

11 december 2022 14:00

M. Nijdeken

Sportpark De Voorwaarts
De Voorwaarts 450
7321MG
APELDOORN
tel. 055-3666472

Leones heeft in de uitwedstrijd bij WSV in Apeldoorn in de allerlaatste minuten van de wedstrijd een nederlaag geleden. In de laatste wedstrijd voor de winterstop ging het spel aardig op en neer en hadden de Leeuwenaren meer verdiend, maar alleen de doelpunten tellen en daarin was WSV de meeste gelukkige.

In de eerste helft was het WSV dat veel aan de bal was en ook een paar kansjes kreeg. Maar doelman Edgar Florussen wist zijn doel schoon te houden. Langzaam aan kreeg Leones meer grip op het spel en nam de regie over van de gastheren. Het bouwde goed van achter uit op, maar deed dat in een vrij traag tempo waardoor WSV niet echt in gevaar kwam. En als Leones op schot afstand kwam werd het schot niet genomen. Leones werd steeds wat sterker en richting einde eerste helft leidde dat ook tot een paar gevaarlijke momenten voor het WSV doel. Zo ging een kopbal van Bram van Tiem, na een goede voorzet van Jurre Basten, over en ook een schot van Dylan v.d. Ven, na goed storen van Ilias el Hammouti ging net over. In de slotfase van de eerste helft was het echter WSV dat het spel weer over nam en gevaar stichtte uit een paar corners. Leones wist er nog 2 keer gevaarlijk uit te komen, maar een goede voorzet vanaf links van Ilias el Hammouti, die 2 man passeerde werd maar net gemist door Jurre Basten. En Bram Kooijmans schoot de bal vanaf 20 meter op de paal.

Na de rust ontvouwde zich een zelfde spelbeeld als voor rust. Veel spel om het middenveld en af en toe wist een van de ploegen gevaarlijk te worden. Edgar Florussen moest twee maal handelend optreden bij gevaar van WSV. Terwijl het spel wat grimmiger werd door de overtredingen werd het ook sneller en ging het meer op en neer. Via een aanval met Dylan v.d.Ven en Bram Kooijmans kwam Leones gevaarlijk door maar wist de WSV goalie goed in te grijpen. Ook een schot van eerste genoemde kon worden weg gestompt. Vlak voor tijd kreeg Leones een vrije trap op zo’n 25 meter. Bram Kooijmans schoot via een been van een tegenstander rakelings naast. In de allerlaatste minuten van de wedstrijd kreeg Leones toch nog een treffer te incasseren. In eerste instantie werd een gevaarlijke aanval met een uitstekende sliding van Bram van Tiem nog afgeslagen, maar vervolgens was het Dylan de Bruin die de overwinning voor WSV, dat in de slotfase de lange bal als wapen gebruikte,  binnen werkte.

Door dit verlies in moet Leones achterom blijven kijken en moet het na de winterstop er voor gaan zorgen niet in de problemen te komen. De eerste thuiswedstrijd na de winterstop is op 22 januari uit naar De Bataven en de week er na komt MASV naar Beneden-Leeuwen. En dat zijn 2 ploegen uit de top van de ranglijst.

KLIK HIER VOOR WEDSTRIJDFOTO'S