Leones vergooit voorsprong in laatste kwartier

Voorwaarts T 1 (zon)

16 april 2023 14:00

A.J.F. Midden

Sportpark De Laene
Kerklaan 2 A
7391AN
TWELLO
tel. 0571-271332

Anders dan de uiteindelijke uitslag doet vermoeden heeft Leones 75 minuten lang uitzicht gehad op een goed resultaat in de uitwedstrijd bij Voorwaarts Twello. Maar de ploeg wist een 0-2 voorsprong niet vast te houden moest uiteindelijk een 6-2 nederlaag slikken.

In het eerste half uur waren de ploegen redelijk aan elkaar gewaagd en leek Leones het iets betere van het spel te hebben. Na een aantal mogelijkheden was het Leones dat een 0-1 voorsprong nam toen Bram Kooijmans scoorde na goed voorbereidend werk van Joshua Lopez Cuijten. Voorwaarts Twello leek het even kwijt en Leones kreeg kansen op een grotere voorsprong. Nadat het al ee paar kansen miste kreeg het vlak voor rust een penalty nadat Voorwaarts Twello hands maakte bij een snelle uitval van Leones. Marc Harlaux bracht Leones beheerd op een 0-2 voorsprong.

In het eerst half uur na rust leek Leones de voorsprong over de streep te kunnen trekken. Het wist de aanvallen van Voorwaarts Twello goed te pareren en werk zelf ook enkele malen gevaarlijk. Voorwaarts Twello was ook geïrriteerde en dat resulteerde in een aantal gele kaarten voor praten.  Maar toch lukte het Leones niet de overwinning te pakken. Na een half uur wist Dani Hasic een snelle aantal over links af te ronden. En even later werd het zelfs 2-2 toen Bruce Schotman een corner binnen kopte. Leones was hierdoor helemaal van slag en kwam na een schot van Marcus van Geelen op een 3-2 achterstand. Met aan paar aanvallende wissels probeerde Leones het tij nog te keren maar de aanvallende intenties werden door  keihard afgestraft. Door nog 3 doelpunten van Kaay Aygun (2x) en Bruce Schotman dropen de Leeuwenaren met een 6-2 nederlaag af.

Door dit verlies en de winstpartij van Woezik bij Bemmel staat Leones nu op de gevreesde 10e plaats met een achterstand van 3 punten op Woezik dat wel een wedstrijd meer speelde. Zondag is er direct de kans revanche te nemen voor deze harde nederlaag als de nummer voorlaatst Berghem Sport op bezoek komt in Beneden-Leeuwen. De wedstrijd begint om 14.00 uur.