Leones met slecht gevoel richting de nacompetitie

De Bataven 1 (zon)

29 mei 2023 14:00

D. Serik

Sportpark Het Zijvond
De Peel 6
6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Ook in het laatste competitieduel heeft Leones geen potten kunnen breken. De ploeg van Thomas Tijssen (eerste wedstrijd als hoofdtrainer door het vertrek van André Cornelissen) ging op eigen terrein hard onderuit tegen hoogvlieger De Bataven uit Gendt.

Leones begon niet slecht aan het duel met de nummer twee van de competitie, al na een klein kwartier spelen kwamen de geel-zwarten door een doelpunt van Marc Harlaux aan de leiding. Leones voetbalde leuk mee en het eerste halfuur was dan ook aantrekkelijk om te kijken. De tegenstander uit Gendt was echter niet voor het amusement naar Leeuwen afgereisd, en probeerde met volle overtuiging de tweede plaats binnen te slepen. Vlak voor rust brachten zij dan ook snel orde op zaken door eerst de gelijkmaker, en daarna via een penalty ook nog de 1-2 te maken.

Kort na rust leek Leones weer de aanvalsdrift gevonden te hebben, de jacht naar de gelijkmaker was helaas van korte duur. Het tempo zakte in en De Bataven werden sterker en sterker. Na een klein uur viel dan ook de 1-3. De Lauwse defensie werd door een strakke hoge steekbal en dito afronding het nakijken gegeven. Het duurde ook niet lang voordat de wedstrijd definitief in het slop werd gegooid door de uitploeg. Een voorzet vanaf de rechterkant werd snoeihard uit de lucht achter Leones doelman Edgar Florussen gewerkt, 1-4. Leones kon, of wilde met het oog op de nacompetitie, het tempo niet meer bijbenen en nadat de ploeg door een rode kaart van Wesley Kersten ook nog met tien man kwam te staan was het vat al snel leeg. In de slotseconden van het treffen schoten de bezoekers ook nog de 1-5 tegen de touwen.

Leones is dit seizoen geëindigd op de tiende positie. Om degradatie naar de tweede klasse te voorkomen zal de ploeg in de nacompetitie schoon schip moeten maken. Op 8 juni speelt Leones de eerste nacompetitiewedstrijd. Tijd, tegenstander en locatie volgen nog.