Spectaculaire wedstrijd Leones blijft zonder punten

SC Bemmel 1 (zon)

30 oktober 2022 14:00

P. Baardman

Sportpark Ressen
Ressensestraat 30 B
6684DA
RESSEN
tel. 0481-462103

In het uitduel bij titelkandidaat SV Bemmel, speelde Leones een spectaculaire tweede helft, maar moest desondanks zonder punten huiswaarts keren. Toen na 90 minuten de kruitdampen waren opgetrokken stond er 6-3 op het scorebord.

In de eerste helft was SV Bemmel heer en meester op het veld, maar verzuimde dat in doelpunten uit te drukken. Zeker een handvol zeer grote kansen werd3en niet benut omdat Leones, met alles dat het in zich had verdedigde en telkens wel een lichaamsdeel tegen de inzetten van SV Bemmel wist4en te krijgen en ook een aantal reddingen van doelman Edgar Florussen mochten er zijn. Leones wist hier slechts sporadisch iets tegen over te zetten en was het eerste half uur eenmaal dichtbij toen Daniël v. Leest vanaf rechts de bal teruglegde op de 16 meter maar net tussen 2 inkomende spelers in. Na een half uur kwam SV Bemmel terecht op voorsprong toen Jordi Lammertink een voorzet vanaf rechts vrij eenvoudig binnen kon tikken. Na een tactische omzetting van trainder André Cornelissen kreeg Leones meer grip op het aanvallende spel van SV Bemmel en wisten ze iets gemakkelijker onder de druk uit te voetballen.

Na rust ontspon zich een heel andere wedstrijd dan voor rust. Leones ging volop mee doen. Met 2 verse krachten voorin kwamen de kansen. Het spel werd opener en dat leverde een zeer goed schouwspel voor de supporters op. In het eerste kwartier na ruist vielen maar liefst 5doelpunten. SV Bemmel liep vlak na rust uit naar 2-0 via Sidar Ozcelik die de bal via de vingertoppen van doelmanb Edgar Florussen in het doel wist te krijgen. Vlak hierna werd het 2-1 toen Daniël v. Leest de rebound, na een vlammend zwabberschot van Bram v. Tiem binnen werkte. Er was nauwelijks afgetrapt toen Max Roelofs namens SV Bemmel alleen voor de Leones goalie verscheen en de 3-1 aantekende. Maar het verzet van Leones werd niet gebroken en de Leeuwenaren bleen fel op zoek naar het doel van SV Bemmel. Binnen 10 minuten stond het al 3-2 toen Marc Harlaux een vrije trap van een meter of 19 raak schoot. En binnen het kwartier werd het zelfs 3-3 toen Ilias el Hammouti een combinatie met Daniël v. Leest hard binnenschoot. Het spel golfde op en neer en Leones leek zelfs na een half uur op voorsprong te komen toen een inzet van Ilias el Hammouti met een uiterste krachtsinspanning corner kon worden gewerkt door een SV Bemmel verdediger. In de tegenaanval na de afgeslagen corner wist SV Bemmel te profiteren van een foutje in de defensie van Leones en wist het via Teun Peters op 4-3 te komen. Leones ging nu de laatste minuten vol op zoek naar de gelijkmaker en dat leverde voor SV Bemmel kansen op tot counters. In de laatste 3 minuten wist het zo uit te lopen naar 6-3 door doelpunten van Ian Putman en Max Roelofs.

Na dit verloren spektakel stuk staat Leones nu 7e. Zondag wacht opnieuw een zware opdracht als een andere titelkandidaat SV Winterswijk op bezoek komt in Beneden-Leeuwen. De wedstrijd, die gratis te bezoeken is begint om 14.00 uur