Leones pakt punt in Winterswijk

7103AV
WINTERSWIJK
tel. 0543-515580

In de uitwedstrijd bij FC Winterwijk is Leones met een meer dan verdiend punt teruggekeerd van de verste uitwedstrijd dit seizoen. In slechte weersomstandigheden met veel regen had er zelfs nog meer ingezeten gezien de kansen in de eerste helft. Bij de gastheren zullen ze wijzen op her spel in de tweede helft toen Leones er nauwelijks meer uitkwam, dus lijkt een puntendeling terecht.

Leones begon de wedstrijd tegen het hoog geklasseerde FC Winterswijk gehavend, het miste een paar basisspelers, maar de vervangers lieten net als tegen SC Bemmel een week eerder een prima indruk achter. Ondanks dat FC Winterswijk in de eerste helft een veldoverwicht had, was het Leones dat de gevaarlijkste kansen kreeg. Nadat het al een paar keer gevaarlijk door was gekomen, scoorde Tom Bello binnen het kwartier met een bekeken schuiver de 0-1. Evan later brak dezelfde aanvaller gevaarlijk door bij een snelle aanval maar hij speelde de bal net te ver voor zicht uit waardoor de FC Winterswijk goalie kon ingrijpen. Verdedigend speelde Leones heel solide en compact waardoor FC Winterswijk niet echt gevaarlijk kon worden. Twee maal wist het na een snelle aanval een speler vrij voor Edgar Florussen te zetten maar beide malen wist de goalie met een prima reflex een doelpunt te voorkomen. Voor rust had Leones nov verder uit kunnen lopen, maar inzetten van Bas Roelofs, Floris Florussen en Joshua Lopez Cuijten troffen geen doel.

Na rust werd Leones verder teruggedrongen, het had steeds meer moeite er zelf uit te komen en moest alle zeilen bijzetten om FC Winterswijk van score te houden. De inspanningen van FC Winterswijk werden na 20 minuten beloond ten Robin Katier van net binnen de 16 meter in alle drukte goed uithaalde en de gelijkmaker binnen schoot. FC Winterswijk ging vol op zoek naar de winnende treffer maar het hardwerkende Leones bleef overeind. Vlak voor tijd kreeg het nog de beste kans op de overwinning toen Bram v. Tiem een voorzet hard richting benedenhoek kopte maar de doelman van  met en katachtige reflex de bal naast wist te werken. Nadat het allerlaatste slotoffensief van FC Winterswijk was overleefd kon Leones het gelijkspel gaan vieren dat met veel inzet en gedisciplineerd spel was behaald.

Leones is nog steeds met Woezik in een strijd gewikkeld om een plaats in de nacompetitie te ontlopen. Omdat ook Woezik gelijkspeelde blijft het gat 3 punten in het voordeel van Leones. De komende 2 weken zijn de Leeuwenaren vrij. Op 16 april staat de volgende wedstrijd op het programma, de uitwedstrijd bij Voorwaarts Twello.