Leones kan MASV niet van periodetitel houden

MASV (zon)

29 januari 2023 14:00

R.C.F.C. Kroesen

Sportpark Het Zijvond
De Peel 6
6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Net als vorige week in Gendt, eindigde de wedstrijd tegen een van de koplopers in een verlies, maar op basis van het spel en de kansen had er weer meer in gezeten. Door de overwinning van tegenstander MASV uit Arnhem, konden zij na afloop feestvieren, want door het verlies van De Bataven in Winterswijk ging de 1e periodetitel naar Arnhem. Leones kent na een groot aantal verliespunten in de onderste regionen terecht gekomen en staat op de helft van de competitie op een nacompetitie plaats.

In de eerste helft van de thuiswedstrijd tegen MASV waren het de gasten die meteen het heft in handen namen en al na 3 minuten een gevaarlijke voorzet vanaf rechts gaven die door Edgar Florussen net onder de lat vandaan getikt kon worden. Na 10 minuten keek Leones tegen een 0-1 achterstand aan toen MASV weer op rechts gevaarlijk doorkwam en een prima voorzet werd door Andy Visser fraai binnen gekopt. Leones leek een zeer moeilijke middag tegemoet te gaan. Maar doelman Edgar Florussen  wist met enkele zeer knappe reddingen in de wedstrijd te houden. Leones kwam gedurende de eerste helft enkele malen onder de druk van MASV uit en leek na bijna een half uur op gelijke hoogte te komen, maar hij scoorde in buitenspelpositie. Even later leverde de aanvaller van Leones een goed schot af dat met een katachtige reactie van de MASV doelman uit de kruising werd getikt. Op slag van rust schreeuwde heel Leones om een penalty toen de doelman in de 16 meter een tackle op bal plaatste waarbij Joshua Lopez Cuijten naar het gras ging, maar de scheidsrechter ging hier niet in mee. Maar ook MASV liet zich voor rust nog zien. Een voorzet vanaf links werd ineens uit de lucht hard ingeschoten maar doelman Edgar Florussen redde even spectaculair, wat hem op een complimenteerde low five van de MASV schutter op leverde.

Vlak na rust moest de Leones doelman echter met een blessure het veld al vroeg verlaten en werd vervangen door Jules Feelders, die in het restant van de wedstrijd liet zien ook een uitstekende lijnkeeper te zijn met enkele prima reddingen. Leones probeerde steeds meer om MASV onder druk te zetten en het kreeg kansen. Zeker toen het einde van de wedstrijd naderde werd Leones enkele malen gevaarlijk. Zo raakte Bram Kooijmans de paal uit een vrije trap en een schot van dezelfde aanvaller werd door de MASV doelman met moeite gestopt, de rebound werd vervolgens van dichtbij overgewerkt door Floris Florussen. In de slotminuten schoot Marc Harlaux een vrije trap vanaf 17 meter in de muur en wist Jules Feelders MASV nog van scoren te houden door 4x achtereen een inzet te stoppen. Na het eindsignaal van de scheidsrechter barstte het feest bij MASV los, want omdat De Bataven hadden verloren ging de periodetitel naar de Arnhemmers.

Door dit verlies moet Leones nu echt op gaan passen. Nadat de helft van de competitie nu is gespeeld staan de Leeuwenaren 10e en dat is een plaats die nacompetitie inhoudt. Maar er zijn nog 12 wedstrijden te spelen dus nog kansen genoeg om punten te halen en gezien het vertoonde spel in de wedstrijden na de winterstop moet dit zeker gaan lukken. Zondag is er de eerste kans als SDO uit Bussum op bezoek komt. SDO neemt momenteel de 11e plaats in, op 4 punten achter Leones. De wedstrijd wordt om 14.00 uur gespeeld op het sportpark van Leones.