Bekeravontuur Leones strandt al in poulefase

Woezik 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 08

18 september 2022 12:00

R.C.F.C. Kroesen

Sportpark Woezik
Suikerbergseweg 6
6604AE
WIJCHEN
tel. 024-6415071

Leones is er met in geslaagd  om de poulefase van de beker te overleven. Na het verlies vorige week bi Beuningse Boys was een overwinning bij Woezik nodig om e4rder te gaan in de beker. Maar een geflatteerde 5-1 nederlaag  zorgde ervoor dat Leones zicht geheel kan gaan richten op de competitie waar door veranderingen in de voetbal Pyramide er komend seizoen 2 van de 13 teams degraderen en 2 teams in de nacompetitie tegen degradatie terecht komen.

In en bij Woezik ontspon zich een leuke wedstrijd met 2 teams die speelden om te winnen. Leones opende sterk en liet zien vol voor het overleven van de poule te gaan. En omdat ook Woezik met deze instelling aan de wedstrijd was begonnen ging het spel over en weer met gevaarlijke situaties is bede doelgebieden. Via de linkerflank wisten Jef v.d. Hoeve en Ilias El Hammouti regelmatig voor gevaar te zorgen, maar ook de linkerflank van Woezik stichtte veel gevaar. Nadat Ilias El Hammouti op 18 meter van het doel een vrije trap kreeg, wist Marc Harlaux de 0-1 te scoren door de bal langs de muur binnen te schieten. Na de voorsprong van Leones bleef de wedstrijd op en neer gaan. Beide ploegen kregen kansjes. Het was uiteindelijk Woezik dat vlak voor rust de gelijkmaker binnen prikte via Ünal Oturk na een goed uitgevoerde counter.

Leones dat wist dat alleen een overwinning goed was voor het vervolg in de beker, wisselde aanvallend. Maar het was Woezik dat na een kwartier in de 2e helft scoorde. Na balverlies op het mi8.ddenveld van Leones profiteerde Ünal Ozturk opnieuw. Leones ging steeds meer op de aanval speler waardoor de ruimtes voor Woezik groter werden. Er waren kansjes, maar omdat Leones deze niet wist te benutten werd er steeds meer vooruit gedacht. Woezik kreeg zo alle kansen op de counter. Nadat Bob Rossen een kwartiertje voor tijd vanaf 5 meter onhoudbaar in kon schieten en een 3-1 achterstand niet meer in te lopen zou zijn, kreeg Woezik alle kansen om verder uit te lopen en dat deed het in de laatste minuten door Bas Elemans en Marco Kilkens. De eindstand van  5-1 betekende dat het be3keravontuur van Leones al na 3 wedstrijden is geëindigd en Woezik doorgaat. Dat doen ze samen met Beuningse Boys dat DIO’30 met 1-0 versloeg.

Zondag begint voor Leones de competitie met een uitwedstrijd in Bussum tegen SDO Bussum om 14.00 uur. Deze ploeg degradeerde vorig seizoen uit de Hoofdklasse en omdat er geen ploegen in het centrum van het land in de zondag 1e klasse spelen zijn ze door de KNVB ingedeeld in de 1e klasse D Oost. Ook net als Leones is SDO Bussum al uitgeschakeld voor de beker.