Leones legt het op felheid af tegen Beuningse Boys

6641TZ
BEUNINGEN GLD
tel. 024-6772270

In de 2e poulewedstrijd voor de KNVB beker ging Leones op bezoek bij 2e klasser Beuningse Boys. Beide ploegen zitten in de voorbereiding op de competitiestart van 25 september en dan worden er speelwijzes uitgeprobeerd. Zo ook bij Leones. Een half uur lang leverde dat een veldoverwcht en goed spel op, maar daarna zakte het spel in en werd Leones met name op felheid afgetroefd.

In de eerste helft speelde Leones een prima eerste 30 minuten met veel aanvallen over de flanken waar beide wingbackt, Jeff v.d. Hoeve en Jorick v. Veenendaal regelmatig over de backs van Beuningse Boys snelden en gevaarlijke voorzetten af wisten te leveren. Leones kwam na 5 minuten al op voorsprong nadat goed vooruit verdedigen Luke v.d. Ven in staat stelde de 0-1 binnen te tikken. Hierna had Leones kansen om verder uit te lopen en leek de wedstrijd vrij eenvoudig de kant van Leones op te vallen. Maar na een half uur voetbal kwam daar na de drinkpauze verandering in. Beuningse Boys wist de opbouw van Leones met fel spel goed te storen en kreeg kansjes op de gelijkmaker. En die viel een paar minuten voor rust dan ook door een prachtig schot in de kruising. Zo kwam de rust met 1-1.

In de 2e helft bleef Beuningse Boys de bovenliggende partij. Leones grossierde in slordig spel en te veel balverlies waardoor het niet onder de druk uit kon komen. Beuningse Boys kreeg verschillende kansen op de voorsprong en die viel ook net voor het uur voetballen. Vlak hierna kreeg Leones pas de eerste kans toen Floris Florussen de bal in de handen van de Beuningse Boys keeper kopte. Leones dat in de 2e helft 5 frisse krachten binnen de lijnen bracht wist in de slotfase nog enkele kansjes te creëren doordat met name de 2 centrale verdedigers, Floris Florussen en Bram v. Tiem zich met de aanval gingen bemoeien, maar de gelijkmaker viel niet meer en zou gezien het vertoonde spel ook niet verdiend zijn geweest. Beuningse Boys troefde ruim een uur Leones met name af op felheid.

Zondag is de laatste poulewedstrijd in en tegen Woezik. Deze wedstrijd wordt al om 12.00 uur gespeeld. Omdat ook DIO’30 won van Woezik staan nu alle 4 de ploegen op 3 punten. Winst zondag betekent door bekeren.