Leones O12-1 begint met winst in 4e periode

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Met evenveel verliespunten (beter doelsaldo) maar een wedstrijd minder in de derde periode komt de O12-1 ook in de vierde periode uit in de 1e klasse. Niet slecht voor een team dat drie spelers heeft die eigenlijk nog een leeftijd lager mogen spelen. Op een zonovergoten zaterdagochtend kwam AWC O12-1 naar het Zijvond. Het team van Leones was compleet en nieuwkomer Marvin deed voor het eerst mee.

Met de aanwezige fanatieke trainers Martijn en Roos begon Leones scherp aan de wedstrijd. Al snel werd er een overwicht gecreëerd zonder echt goed te spelen. Leones kreeg enkele kansjes en gaf niet veel weg. Toch werd er het eerste kwart niet gescoord. In het tweede kwart wist Leones het krachtverschil te belonen met doelpunten. Na een mooie één-twee tussen Djimon en Sil wist Djimon de 1-0 te maken. Daarna stoomde Leones door. Op aangeven van Djimon wist Kian met buitenkantje rechts de keeper op fraaie wijze te passeren 2-0. In het derde kwart bleef Leones sterker zonder groots te spelen. Door een scherpe corner van Mika kon Djimon de bevrijdende 3-0 maken.

De wedstrijd was definitief gespeeld en het vierde kwart leek op een zomeravond wedstrijd. Kian werd door Angelo diep gespeeld. Hij bleef rustig en met een bal in de kruising was Kian de keeper weer te slim af 4-0. Het mooiste moment kwam aan het einde van de wedstrijd. Na een vloeiende aanval opgezet door de kleine voetbalmaatjes Kian en Mika kwam de bal terecht bij nieuwkomer Marvin en deze wist onder toezicht van zijn Leones opa zijn eerste goal in het geel zwart te maken.
Vlak daarna floot de goedleidende scheidsrechter Arjen af voor de wedstrijd met een terechte 5-0 winst en wisten de keeper Jens en verdedigers Pim, Morisson, Angelo en Djavi de nul te houden. Na de wedstrijd stond er een bijeenkomst gepland voor spelers en ouders waar trainer Martijn voor zijn opleiding een presentatie moest geven. Op naar de volgende wedstrijd zaterdag thuis tegen SC Millingen JO12-1