Leones eindigt wedstrijd zonder punten en met 9 man

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Op een middag dat normaal voetbal eigenlijk niet mogelijk was door de harde wind, trad Leones thuis aan tegen Best Vooruit. Voor het publiek was er weinig te genieten. Flipperkast voetbal, een karrevracht aan kaarten waaronder 2x rood voor Leones, een gure wind met veel regen en uiteindelijk geen punten voor Leones.

In de eerste helft speelde Leones tegen de wind in en had er voor gekozen om niet van achteruit op te bouwen, maar de lange bal door doelman Noud Koppers te laten spelen. Door de wind verdween deze met de regelmaat van de klok ove34r de zijlijn. Best Vooruit zette Leone continu onder druk, gesteund door de wind in de rug., maar werd nauwelijks gevaarlijk en omdat Leones moeite had om van eigen helft te komen kon het ook geen potten breken. Na een minuut of 20 kwam Leones eindelijk gevaarlijk in de buurt van het Best Vooruit doel, Bram Kooijmans wist over rechts gevaar te stichten, maar zijn voorzet kon worden verwerkt door de Best Vooruit defensie. Vlak voor rust werd Best Vooruit nog gevaarlijk met de inzet ging maar net voorlangs.

Na de rust werd het er niet beter op, al wat het Best Vooruit dat al direct doeltreffend was met een bal die laag door het centrum werd gespeeld en door Tim Fiolet voorbij de uitkomende Noud Koppers in het doel werd getikt. Leones dat nu de wind in de rug had kreeg wel kansen, maar met een paar uitstekende reddingen wist doelman Bjarne Bakker de gelijkmaker te voorkomen. Voor de rest was het een wedstrijd waarin de ploegen steeds geïrriteerder op elkaar reageerden wat tot een groot aantal gele kaarten voor bede teams leidde. Vlak voor tijd liep Luke v.d. Ven snel achter elkaar tegen een gele kaart op en een paar minuten later incasseerde Wesley Kersten direct rood na een harde charge. Hierdoor speelde Leones eindfase met 9 man. Wist het nog een slotoffensief er uit te persen met een paar kleine kansjes. En had het nog geluk dat Best Vooruit een paar goede kansen onbenut liet.

Door het verlies blijft Leones 11e, maar heeft het de ploegen boven zicht nog steeds in vizier. Zondag speelt Leones uit in Nijmegen tegen NEC dat 13e staat. De wedstrijd in Nijmegen wordt om 14.00 uur gespeeld.