Leones wint ruim van Rhode

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Al in het begin van de wedstrijd zette Leones flink druk. Rhode kwam niet aan voetballen toe en al na vijf minuten lag de bal in het net. Bram Kooijmans schoot een strafschop onberispelijk in de touwen. Niet veel later was de voorsprong al verdubbeld, Luke van der Ven kon na goed voorwerk van Daniël van Leest de bal binnenwerken. Ondank dat ook de gasten uit Brabant enkele mogelijkheden kregen bleef Leones het betere van het spel hebben. Vlak voor rust wisten de geel-zwarten dit veldoverwicht nog meer door te laten klinken op het scorebord toen Bram Kooijmans met zijn tweede treffer voor de 3-0 zorgde.

In de tweede helft kwamen de heren uit Sint-Oedenrode beter voor de dag. Via de tweede strafschop van de dag kwamen de rood-witten op 3-1. Aan beide kanten werd er bij vlagen aanvallend gespeeld wat resulteerde in een open wedstrijd. Na een uur spelen leek Leones de wedstrijd definitief te beslissen, maar de kopbal van Bram Kooijmans wist het Brabantse doel net niet te bereiken. Ondanks dat Rhode beter in de wedstrijd zat dan in het eerste deel van de wedstrijd zag het er naar uit dat Leones zonder al te veel problemen het eindsignaal zou halen. Daar kwam verandering in toen tien minuten voor tijd Rhode de 3-2 maakte, net nadat een eerder doelpunt wegens buitenspel werd afgekeurd. De uitploeg ging op jacht naar de gelijkmaker maar Leones wist snel orde op zaken te stellen. Joeri Broeders werkte een diepe bal  vanuit het middenveld koelbloedig af, 4-2. Vlak voor het eindsignaal deed aanvoerder Marc Harlaux nog een duit in het zakje. Vanaf elf meter schoot hij het inmiddels met tien spelers voetballende Leones naar een 5-2 overwinning.

Door deze overwinning staat Leones nu op de achtste plek. Aankomende donderdag speelt Leones weer een thuiswedstrijd. De amateurtak van FC Eindhoven komt op bezoek in Lauwe. Om 20:00 wordt op ’t Zijvond afgetrapt.