Leones zet zegereeks voort tegen Alverna

Alverna 1 (zon)

17 maart 2022 20:30

S.P.M. Verhaag

Sportpark Het Zijvond
De Peel 6
6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Leones is er afgelopen donderdag op eigen sportpark in geslaagd om voor de vierde keer in de afgelopen vijf duels te winnen. De ploeg van trainer André Cornelissen staat nu op een keurige zesde plaats.

Al vroeg in het duel kwam Leones op voorsprong. Bram Kooijmans verzilverde een door hem versierde strafschop. Ook het vertoonde spel in het eerste deel van de wedstrijd gaf de supporters moed. Er werd bij vlagen mooi gecombineerd en ook werden er enkele speldenprikjes op het Wijchense doel losgelaten. Leones kwam dan ook weinig in de problemen in het eerste halfuur. De druk op de rood-witte defensie werd flink opgevoerd en de gasten wisten daar maar incidenteel onderuit te komen. Na een tijdje leek Leones de voorsprong dan ook eindelijk te verdubbelen, maar Giovanni Leidelmeyer zag zijn inzet van dichtbij gestopt worden door de Wijchense doelman.

Na een klein halfuur spelen kantelde het spelbeeld en kwam de uitploeg beter in de wedstrijd. Leones, dat af en toe nog wel gevaar stichtte in het vijandelijk doelgebied, leek de grip van het eerste kwartier te zijn verloren. Vlak voor rust zag het er toch naar uit dat Leones het veld ging verlaten met een 2-0 ruststand, maar toen Dylan van der Ven alleen op de keeper afliep ontbrak het hem aan de benodigde scherpte.

In de tweede helft was het begin voor de uitploeg. Alverna was al direct gevaarlijk en poogde hoog druk te zetten, maar doelman Noud Koppers hield zijn doel schoon. Dit onrustige begin zorgde ervoor dat Leones ook in het vervolg van het duel de rust niet kon bewaren aan de bal. Er werd te vaak slordig balverlies geleden en kansen werden verzuimd. Zo ook door Bram van Tiem, die in de zestien van Alverna een hoge bal naar het nabijgelegen parkeerterrein stuurde. Ook vanuit de andere kant werd er in het laatste deel slordig gespeeld. Ondanks veldoverwicht in het laatste kwartier werd er tot aan de laatste minuut geen grote kans meer gecreëerd. In de slotseconden van de wedstrijd leek Alverna namelijk toch met een punt naar huis te gaan, maar een grote kans vanaf de linkerflank belande in het zijnet, waardoor Leones opgelucht kon ademhalen.

Door deze overwinning klimt Leones naar de zesde plaats. Komende zondag is er weer een thuiswedstrijd, dan komt SV TOP uit Oss op bezoek in Lauwe. Een belangrijk duel voor beide partijen, TOP staat namelijk met één punt meer ook maar één plaats boven Leones. Op ’t Zijvond wordt om 14:00 afgetrapt.