Leones laat punten in Erp

5469CG
ERP
tel. 0413-210518

Leones is zonder punten teruggekeerd na de wedstrijd bij en in Erp. Ondanks een overwicht moest een 2-1 nederlaag worden geslikt. Net als in eerdere wedstrijden vielen de doelpunten zeer vroeg in de 1e en  2e helft. Leones zal scherper moeten starten aan een helft om de tegenstander niet telkens in het zadel te helpen.

Leones startte de wedstrijd direct goed en viel al snel aan dat leidde tot een schot over van Dylan v.d. Ven. Toch keek Leones binnen 10 minuten al tegen een achterstand aan. Nadat eerst nog een gevaarlijke corner van Erp goed werd verwerkt, kon even later doelman Noud Koppers een schot dat houdbaar leek van Joep Offermans, niet stoppen. Na deze tegenslag had Leones moeite om in het spel te komen. Het verloor ook nog de belangrijke middenvelder Marc Harlaux met een blessure. Met nog een kwartier tot de rust leek Leones toch beter in het spel te komen. Het werd daarbij wel geholpen door Erp dat er voor koos met veel mensen achter de bal gegroepeerd te verdedigen. Leones kreeg een aantal corners op rij, maar Erp wist deze te verwerken. Echt grote kansen waren er ondanks het overwicht niet. Wel werd er door Sebastiaan v.d. Werf een vrije trap van 20 meter naast geschoten.

De tweede helft was nauwelijks gestart of Erp scoorde de 2—0 door Emiel v.d. Sanden. Na deze snelle score zakte Erp weer in en verdedigde het in de rest van de wedstrijd de voorsprong met hand en tand. Leones had natuurlijk een optisch overwicht maar voor de supporters was het geen mooie wedstrijd om te zien. Leones kreeg wel wat kansjes maar er mislukte ook veel aan Leeuwense kant. Na de tegentreffer had Leones coach André Cornelissen, die eerder Erp onder zijn hoede had, als spits Joeri Broeders gebracht om de aansluitingstreffer te forceren. Nadat de spits na een snelle aanval via Bram Kooijmans de voorzet net niet kon afmaken, kreeg hij vlak voor tijd een penalty toen hij in het strafschop gebied onderuit werd gehaald. Leones zette met nog een paar minuten te spelen een slotoffensief in, maar ondanks kansen voor Jurre Basten, Daniël v. Leest en Vasileios Mokos wist Leones niet meer te scoren.

Leones is nu weer gezakt naar de 8e plaats. Maar de voorsprong op de nacompetitie plaats is nog altijd 7 punten. Zondag wacht een thuiswedstrijd tegen EFC uit Eersel dat 2e staat. Deze wedstrijd begint om 14.00 uur en zoals bij alle thuiswedstrijden dit jaar is de entree gratis.