Leones speelt met moeite gelijk bij Brabantia

Brabantia 1 (zon)

1 mei 2022 14:30

N.A. Ooms

Sportpark Strijp
Rijstenweg 1
5652CG
EINDHOVEN
tel. 040-2512350

Bij het laag geklasseerde Brabantia in Eindhoven heeft Leones met veel moeite een punt overgehouden. In een wedstrijd waarin slordig werd gespeeld kregen beide teams goede kansen maar moesten uiteindelijk genoegen nemen met een 2-2 gelijkspel.

Brabantia startte de wedstrijd fanatiek en zette Leones direct onder druk, zonder dat de Leones defensie echt in de problemen kwam. Het was Leones dat de eerste grote kans kreeg. Bram Kooijmans zette vanaf rechts voor, maar Dylan v.d. Ven raakte de bal finaal verkeerd op een meter of 6 van het doel. Leones speelde zich goed onder de druk van Brabantia uit dat ging loeren op de snelle omschakeling. Leones dat vrij slordig speelde met veel passes die in niemandsland belandden, kwam na bijna een half uur spelen op voorsprong. Daniël v. Leest kopte een goede voorzet van Joshua Lopez Cuijten knap binnen door goed voor zijn man te komen. 5 Minuten voor rust kwam Brabantia op 1-1 toen een inzet door een Leones verdediger van richting werd veranderd en doelman Noud Koppers daardoor kansloos was. Nog voor rust kreeg Daniël v. Leest de kans Leones met een voorsprong te laten gaan rusten maar op 5 meter van de goal raakte hij de voorzet van Dylan v.d. Ven helemaal verkeerd.

In de 2e helft leek Leones wat meer controle over de wedstijd te krijgen, maar door het slordige spel behield Brabantia de hoop op een goede afloop. En naarmate de 2e helft vorderde kreeg het zelfs enkele grote kansen en kon Leones met kunst en vliegwerk overeind blijven. Zo bracht Vasileios Mokos redding toen Noud Koppers een voorzet niet klemvast had en werd een schot in kansrijke positie via een Leones verdediger naast geschoten. Met nog een  paar minuten te spelen kwam Brabantia op voorsprong en leek het Leones zonder punten naar huis te sturen. Met een geweldig schot van zeker 40 meter bracht Bram v. Tiem, tot ontsteltenis van heel Brabantia de ploegen weer op gelijke hoogte. In de slotminuten zette Leones nog aan om alsnog de drie punten mee te nemen, maar gezien het spelbeeld zou dat te veel van het goede zijn geweest.

Leones staat nu met nog 5 wedstrijden te gaan op een 9e plaats. In theorie zijn de Leeuwenaren nog niet definitief veilig. Het zou nog achterhaalt kunnen worden door Rhode, dat ook de volgende tegenstander is in de thuiswedstrijd van zondag a.s. om 14.00 uur. Bij winst is klassebehoud helemaal definitief.