Leones nipt langs EFC

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Afgelopen zondag wist het eerste elftal van Leones na twee nederlagen op rij weer te winnen. Hoogvlieger EFC uit Eersel werd in een spannend treffen met 1-0 verslagen.

In het eerste deel van het duel waren het de Brabanders die het betere spel lieten zien. EFC bleek niet voor niets de tweede positie op de ranglijst te bezetten. Het goede spel van de uitploeg leek dan ook al vroeg zijn vruchten af te werpen, maar doelman Noud Koppers kwam enkele keren met de schrik vrij. Na een tijdje kwamen ook de geel-zwarten aan voetballen toe. Joeri Broeders kreeg de mogelijkheid om de ban te breken, maar zijn schot miste precisie. Ondanks dat Leones via Bram Kooijmans nog een grote kans kreeg opgelegd waren het de Brabanders die het veldoverwicht hadden. Leones werd regelmatig gestoord in hun poging op te bouwen, wat zorgde voor enkele kansen aan de zijde van EFC.

Na de thee kwam de ploeg van oefenmeester André Cornelissen beter in de wedstrijd. Leones voerde langzamerhand de druk op. De gasten werden slordiger in hun spel en de Leeuwenaren wisten regelmatig voor onrust in het vijandelijk doelgebied te zorgen. Desondanks bleef EFC strijden voor de overwinning, de openingstreffer leek dan ook enkele malen te vallen, maar keer op keer vlogen de Eerselse doelpogingen rakelings langs het doel. Het veldspel bleef op en neer golven en het zag en het was wachten op een slotoffensief van beide ploegen. Bij Leones werd dit offensief ingeluid door Jurre Basten, die op zijn wenken werd bediend door Daniël van Leest, maar ook hij had zijn vizier niet op scherp staan. Vlak voor tijd werd de strijdlust van Leones toch uitbetaald. Jake van der Ven wist na goed voorwerk van Bram Kooijmans en Giovanni Leidelmeyer de bal onberispelijk de kruising in te jagen, 1-0. Ondanks een paar zenuwslopende minuten wist Leones de overwinning veilig te stellen.

Door de driepunter staat Leones nu op de achtste plaats. Komende zondag speelt het eerste een uitwedstrijd tegen Nemelaer in Haaren. Aftrap 14:30.