Leones verliest wedstrijd om plek 5 tegen s.v. TOP

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Afgelopen zondag speelde Leones de thuiswedstrijd tegen s.v. TOP uit Oss, de nummer 5 op de ranglijst. Bij winst zou Leones over de Ossenaren heen wippen, maar na 2 x 45 minuten was TOP de sterkste door met 2-3 te winnen. Leones, dat enkele spelers miste en op de bank uit de brand werd geholpen door oud-verzorger Hans Bovenkamp van Bovenkamp Sporttherapie/Sportmassage, zag nu Alverna weer passeren en staat nu 7e op de ranglijst.

De wedstrijd ontbrandde al snel. Beide teams gingen direct op zoek naar het vijandelijk doel en al na 5 minuten kwam TOP op voorsprong toen een voorzet van rechts door Joeri Cuppen met een boogje over doelman Noud Koppers in de verre hoek verdween. Lang kon TOP niet genieten van de voorsprong want een minuut later was het al 1-1. Bram Kooijmans wist na een goede actie de bal met een machtig schot in de verre kruising te jagen. De supporters gingen er eens goed voor staan maar het bleef tot aan de rust 1-1. Niet dat er niks gebeurde want beide teams bleven de aanval zoeken en kregen ook kansen.

Na rust kwam TOP direct op voorsprong toen een schot van Paul v.d. Vlist onhoudbaar in de kruising belandde. Leones ging weer op zoek naar de gelijkmaker maar moest attent blijven op de gevaarlijke uitvallen van TOP. De gasten waren heel dicht bij een verdere voorsprong toen een vlammend schot op de onderkant lat belandde maar voor de doellijn bleef. Leones zette een slotoffensief in om de gelijkmaker te forceren, maar liep tegen een 3e tegentreffer op toen TOP de bal vanaf rechts voor kon zetten en deze  hard en laag werd binnen geschoten. Met nog een paar minuten blessure tijd bleef Leones alles op de aanval zetten. Nadat Bram Kooijmans na een snelle aanval de bal hard op de lat schoot, was het vlak voor tijd Joeri Broeders die de 2-3 aantekende. Maar de tijd was te kort om de gelijkmaker nog op het scorebord te krijgen.

Na deze Europese weken waarin Leones 4x in 2 weken in actie kwam kon het in totaal 9 punten bij schrijven. In de 10 voorgaande wedstrijden werden 10 punten behaald. Hierdoor staat Leones met nog 12 wedstrijden te spelen op een 7e plaats. Zondag gaat het op bezoek van Erp. In de wedstrijd in november vorig jaar werd het 1-1. Erp staat 1 plek onder Leones met 3 punten minder. De wedstrijd in Erp begint om 14.00 uur.