Leones met moeite voorbij Rhode/VSB

5492DD
SINT-OEDENRODE
tel. 0413-473416

Leones speelde zondag de uitwedstrijd in St. Oedenrode bij Rhode/VSB, de huidige nummer laatst in de competitie. Waar Leones donderdag bij de nummer een na laatst N.E.C. een redelijk gemakkelijke overwinning behaalde had het deze middag meer moeite de hekkensluiter op de knieën te krijgen. Maar met een1-2 overwinning werden uiteindelijk 3 punten behaald.

Leones trof een tegenstander die de bal aan Leones liet om het spel te maken. Rhode/VSB plooide ver terug op eigenhelft en loerde met vaak 9 of 10 man achter de bal op balverlies van Leones om zo gevaarlijk te worden vanuit de counter. Deze tactiek leek lang vruchten af te werpen en leverde ook enkele kansjes op voor de thuisploeg. Het vele balbezit van Leones en de aanvallende intenties leverde behoorlijk wat corners op maar niet echt veel gevaar in het eerste kwartier. De mooiste actie was van Giovanni Leidelmeijer, maar zijn omhaal belandde op een verdediger. Leones moest bedachtzaam blijven op de spaarzame aanvallen van Rhode/VSB. Zo schoot de gastheer rakelings over uit een spaarzame corner. Na een half uur spelen kwam Leones op voorsprong. Sebastiaan v.d. Werf zette vanaf rechts de bal op maar voor richting 2e paal. Daar kopte Marc Harlaux knap raak in de verre hoek. Leones kreeg voor rust nog kansjes om verder uit te lopen maar het verzuimde de kansjes te benutten. Rhode/VSB bleef volharden in het verdedigende spel en wist voor rust geen gevaar meer te stichten.

Direct naar rust liet Rhode/VSB zien dat het ook meer aanvallend kan spelen en dat leverde een paar kansjes op. Via Bram Kooijmans kreeg Leones een goede kans, maar zijn inzet werd met de voet gestopt door de doelman. Een gevaarlijke voorzet van Vasileios Mokos a.k.a. Billy kon door de Rhode/VSB defensie worden weggewerkt. Na 20 minuten kwam Rhode/VSB op gelijke hoogte. Met een vlammend schot vanaf de zijkant 16 meter in de korte hoek werd Noud Koppers verrast en stond het enigszins tegen de verhouding gelijk. Vijf minuten later kwam Leones weer op voorsprong toen Joshua Lopez Cuijten met een knappe actie op de achterlijn de bal goed aanspeelde op de inlopende Vasileios Mokos en die geheel vrijstaand met zijn eerste doelpunt Leones de overwinning bezorgde. Ondanks dat Rhode/VSB nog wel probeerde aan te dringen kwam de voorsprong van Leones niet meer in gevaar.

Door de 2e overwinning in deze Europese weken voor Leones waar zowel op zondag als donderdag wordt gespeeld, is Leones gestegen naar plaats 7 op de ranglijst. Donderdag a.s. wacht alweer een wedstrijd. Dan komt om 20.00 uur Alverna op bezoek. Terwijl zondag weer een thuiswedstrijd wacht tegen TOP uit Oss.