Nemelaer en Leones delen de punten

Nemelaer 1 (zon)

10 april 2022 14:30

N. Babat

Sportpark De Walzaad
Sportlaantje 1 a
5076AM
HAAREN
tel. 0411-621419

Leones speelde de 17e wedstrijd van het seizoen uit bij Nemelaer in Haaren. Beide teams behaalden na 16 wedstrijden 22 punten. In de thuiswedstrijd eerder dit seizoen wist Leones met 4-0 te winnen.  Leones miste in de wedstrijd in Haaren aanvoerder Marc Harlaux en mede-topscoorder Bram Kooijmans. Leones dicteerde bijna de gehele wedstrijd maar moest genoegen nemen met een punt.

De scheidsrechter had nauwelijks afgefloten en Leones was nog niet aan de bal geweest of het keek al tegen een 1-0 achterstand aan. Een goed afstandsschot van Joeri Vugts verdween in de touwen. Hierna was het Leones dat spel maakte. Nemelaer speelde met veel mensen achter de bal, en met stevig spel en veel de lange bal hanterend probeerde het Leones te bestrijden. Het aanvallend spel van Leones leverde wel wat kansjes op. Daniël v. Leest kon een goede diepe pass net niet bereiken en een goed schot van Jake v.d. Ven zeilde net over. Het op de counter loerende Nemelaer kwam er enkele malen gevaarlijk uit maar de Leones defensie had er goed het oog in. Leones bleef opzoek naar de gelijkmaker. Het had zeker 70% balbezit en kreeg via Jurre Basten een  goede kans, maar zijn schot, na een snelle counter via Dylan v.d. Ven ging net naast. Ondanks het vele balbezit wist Leones in de eerste helft echt uitgespeelde kansen te creëren tegen het georganiseerd verdedigende Nemelaer.

In de tweede helft zette Leones direct druk, dat leidde tot een schot van Daniël v. Leest dat een corner werd. Eenzelfde spelbeeld als in de eerste helft ontwikkelde zich in de 2e helft. Kansjes voor Leones zoals een kopbal van Bram v. Tiem net naast. Met Joeri Broeders bracht coach André Cornelissen een extra aanvaller om de gelijkmaker te gaan forceren, maar Leones bleef moeite houden de verdedigende muur van Nemelaer te slechten. Na 20 minuten kwam Leones op gelijke hoogte toen Joeri Broeders van goed werk van Daniël v. Leest vanaf 18 meter raak schoot. Na de gelijkmaker verharde het spel van beide kanten. Leones bleef zoeken naar meer doelpunten terwijl Nemelaer de counter bleef zoeken. De keren dat ze eruit kwamen was de Leonesdefensie alert. Met nog een kwartier te spelen kopte Bram v. Tiem een corner net over. Het laatste kwartier leek Nemelaer iets meer het spel over te nemen zonder grote kansen te krijgen. Een vervaarlijk schot van Joeri Vugts werd goed onschadelijk gemaakt door Noud Koppers. Aan de andere kant bracht de Nemelaer doelman redding op een inzet van Joeri Broeders. In de slotminuten kreeg Nemelaer nog een paar corners. Een daarvan haalde Sebastiaan v.d. Werf van de doellijn en uit de counter was Leones bijna doeltreffende via Tom Bello. Ondanks een paar gevaarlijke snelle counters van Leones werd er niet meer gescoord en eindigde de wedstrijd in 1-1.

In de stand veranderd er niet al te veel door dit gelijkspel. Paasmaandag komt Leones weer in actie dan speelt het de uitwedstrijd bij Berghem Sport om 14.30 uur