JO13-1 PAKT EERSTE WINST VAN TWEEDE PERIODE

Bovensteweg 61
6585KB
MOOK

(Verslag door Martijn Lemmers)

In de tweede periode was de J013-1 nog steeds puntloos in de tweede klasse. Verschillende goede wedstrijden gingen onterecht verloren en ze konden helaas de goede teamspirit en strijdlust niet omzetten in punten. Dat dit team een hecht vriendenteam is, wisten ze allang en daarmee kunnen ze regelmatig boven zichzelf uit stijgen. Op zaterdag verzamelde het team om de reis te maken naar het mooie Mook voor de wedstrijd tegen Eendracht. En al snel werd duidelijk dat de jongens voelden dat er iets moois kon ontstaan deze zaterdag. Iedereen was tot het bot gemotiveerd en de boys hadden er zin in.

Aangekomen in Mook werd in het zonnetje onder toeziend oog van meerdere voetbal moeders en vlagger Martijn fanatiek begonnen aan de warming-up. Trainer Bjorn had de spelers extra gemotiveerd met een video met wat tactische tips. Al deze ingrediënten samen zorgden ervoor dat Leones JO13-1 scherp aan de wedstrijd begon. Direct was duidelijk dat ze een missie hadden om de drie punten mee naar Beneden-Leeuwen te nemen. De eerste de beste aanval had al een goal moeten zijn maar Daan kon de bal net niet genoeg vaart geven. De wedstrijd ging gelijk op maar Leones was scherper en streed voor iedere bal. De verdediging stond telkens goed zodat Eendracht vrijwel niet gevaarlijk kon worden.

Na een mooie aanval kwam de bal bij Daan die een goede voorzet gaf en door een speler van Eendracht in eigen goal werd gewerkt. Een terechte voorsprong. Eendracht probeerde van alles maar echte kansen kreeg het niet omdat Leones ijzersterk verdedigde. Vlak voor rust leek Levi de 0-2 te kunnen maken maar hij werd onterecht afgefloten voor buitenspel. Hiermee gingen beide teams rusten met een 0-1 ruststand.

Na rust bleef Leones geconcentreerd en goed voetballen zonder echt grote kansen te krijgen. Ook Eendracht kreeg niet echt kansen maar ze kwamen vrij onverwacht toch op 1-1 na een ongelukkige corner waar ze afgeleid waren door een wisselspeler. Waar het team normaal gesproken de hoofdjes laat hangen, stroopten ze nu de mouwen op. En niet zonder resultaat. Na een mooie aanval scoorde de goed spelende Vigo de 1-2.  Vlak daarna scoorde Loek zelfs op schitterende wijze de bevrijdende 1-3 door verwoestend uit te halen van grote afstand. De overwinning leek een feit maar het was toch Eendracht dat via een strafschop op 2-3 kwam. Met nog een paar minuten op de klok moest Leones nog alle zeilen bij zetten en alle trucs uit de kast halen om de overwinning over de lijn te trekken. Gelukkig floot de goed leidende scheidsrechter op tijd af en was de eerste overwinning verdiend en een feit. Wat een opluchting en emotie na het laatste fluitsignaal. Meer dan verdiend en zeker na de wekelijkse inzet van dit vriendenteam.

Om dit resultaat en de vakantie te vieren werden de jongens in de kantine van Eendracht getrakteerd op een tosti met cola. Nog drie wedstrijden vlammen en dan staat er een prachtige afsluiting en avontuur op het programma, namelijk het internationale toernooi in Duitsland.