Leones verliest 1e wedstrijd tegen Berghem Sport

6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

In de eerste wedstrijd die in de competitie gespeeld werd ontving Leones Berghem Sport op het vernieuwde sportpark. Na zeer lange tijd was er weer publiek bij een competitie wedstrijd toegestaan. Na een moeizame 1e helft waarin niet veel te genieten viel, ontbrandde de wedstrijd na de rust, maar het lukte Leones, mede door 2 afgekeurde doelpunten en een niet toegekend doelpunt, om de wedstrijd naar zich toe te trekken.

Leones miste in deze eerste competitiewedstrijd een aantal vaste krachten door blessures of die op de weg terug zijn van een blessure. Maar de ploeg heeft dan nog voldoende kwaliteit. Toch lukte het in de eerste helft niet om kansen te creëren. Ook tegenstander Berghem Sport wist niet veel te creëren waardoor de 1e helft redelijk voortkabbelde. Toch was het Berghem Sport dat met 0-2 ging rusten. Na bijna een half uur spelen profiteerde de fysiek sterke spits Donny van Herpen optimaal van het slordig verdedigen in de Leones defensie. Vlak hierna schoot Joshua Lopez Cuijten raak maar deed dat volgens de scheidsrechter in buitenspelpositie. Vlak voor rust ging Berghem Sport op links randje buitenspel door en van dichtbij kreeg Dries Belaraj in het strafschopgebied de bal tegen zijn hand geschoten, geen enkele mogelijkheid van de korte afstand die te ontwijken. De bal werd echter op de stip gelegd en Donny van Herpen benutte dit buitenkansje feilloos.

Na rust kwam Leones het veld op met 2 nieuwe spelers en dat leverde direct een ander spel beeld op. Leones viel aan en kreeg diverse kansen onder aanvoering van Roy Ruiter die bijzonder sterk inviel. Nadat al enkel kansen waren gemist leek het na 10 minuten raak te zijn. Giovanni Leidelmeijer kopte de bal tegen de lat en deze leek achter de lijn te stuiten en vervolgens via de rug van de doelman terug het veld in te springen. Leones claimde een doelpunt maar de scheidsrechter ging hier niet in mee. Met nieuweling Joeri Broeders bracht Leones nog een extra aanvaller en dat leverde na 20 minuten de 1-2 op. Marc Harlaux rondde een mooie aanval goed af. Ondanks goed voetbal en diverse kansjes waaronder een afgekeurd doelpunt, omdat Roy Ruiter de doelman geraakt zou hebben bij het binnenkoppen van de bal. Zo eindigde de wedstrijd na een enerverende 2e helft in een 1-2 overwinning voor Berghem Sport.

Zondag aanstaande staat er een uitwedstrijd bij Woezik op het programma. Deze wedstrijd begint om 14.00 uur.

Opstelling Leones: Noud Koppers, Vasileios (Billy) Mokos (60e Joeri Broeders), Sebastiaan v.d. Werf, Dries Belaraj, Daniël v. Leest (46e Wesley Kersten), Marc Harlaux, Jake v.d. Ven, Joshua Lopez Cuijten (85e Jorick v. Veenendaal), Luke v.d. Ven(75e Dylan v.d. Ven), Jurre Basten (46e Roy Ruiter), Giovanni Leidelmeijer.