Leones JO9-2 speelt gelijk bij Aquila JO9-1

sv Leones JO9-2

19 september 2020 9:00

Onbekend

Trainer Adrie Kooijmans en leider Thijs Vos hadden het van te voren nog gezegd. Aquila uit altijd lastig. Maar het team ging er voor 100 % voor met nieuwe aanwinst Djem die vanaf de zijlijn eerst eens bekeek hoe het allemaal in zijn werk gaat zo’n voetbalwedstrijd.

Er waren teamafspraken gemaakt om de bal goed aan te nemen, te kijken en met 100% inzet te spelen. Het goed aannemen en controleren van de bal was nog wel eens moeilijk maar daar wordt volop op getraind. Over de inzet was niet te klagen want die was zeker 100%. Ook het kijken kon soms wat beter. Raff en Guus gingen in de 8e minuut gelijk naar de bal toe en botsten met de hoofden tegen elkaar. Gelukkig was er wonderwater en konden beiden verder. Na een paar kansjes werd Sid goed aangespeeld door Duke en wist Leones op 0-1 te zetten. Deze voorsprong gaf de kids moed en ze waren sterker. Aquila kreeg wel een paar kansjes maar Rick hield zijn doel schoon. Voor rust kwam Leones op 0-2 toen Dex de bal prima meegaf aan  Guus die vervolgens goed scoorde. Echter nog voordat er voor de rust werd gefloten kwam Aquila terug tot 1-2. In de rust weer de afspraken besproken en verder de strijd in de 2e helft weer opgepakt. Aquila werd sterker en kreeg kansen. Zo ging een inzet op de paal en net voorlangs. Op; de counter werd Leones een paar keer gevaarlijk via Sid en een mooi schot van Isaak maar de goal viel niet. Met Fem als extra slot op de deur probeerde Leones de overwinning binnen te slepen maar tocht wist Aquila in de slotminuut de 2-2 te maken.

Ondanks dat de wedstrijd voor de kds van Leones net een minuutje te lang duurde zijn ze trots met het 1e punt dat met de supporters van de  harde kern van Leones JO9-2 werd gevierd. Nu gaat het team weer 2 maal trainen om volgende week de strijd aan te binden tegen Lienden JO9-1. Proberen om dan de 3 punten te behalen, want gezien de progressie en leergierigheid van het team gaat dat zeker op niet al te lange termijn gebeuren.