Leones JO9-2 behaalt hun eerste overwinning

sv Leones JO9-2

3 oktober 2020 11:00

Onbekend

Eindelijk hebben de kids van Leones JO9-2 de overwinning behaald. DFS Opheusden JO9-1 werd met 2-5 verslagen, een zeker verdiende overwinning. Met een aantal wagens en volgens de afspraak van DFS corona kwamen wij na een kort ritje op het sportcomplex.

De kleedkamer in, aankleden even wat dingen doornemen en op naar de warming up die niet geregeld werd door Fem want die voelde zich niet lekker was er wel even bij maar toen is zij toch naar huis gegaan. De nieuwe aanvoerder gekozen door Fem was Raff.

Het idee om in het kringetje om de winst te gaan behalen voor onze aanvoerder die niet meedeed was natuurlijk geweldig.

De wedstrijd was nog maar 20 seconden onderweg en je gelooft het niet Guus knalde de bal er maar direct in. Wat een begin. In de 6e minuut weer een kans. Ditmaal was het Sid de bal ging er net langs. Ondanks dat Leones beter was werd het na 10 minuten 1-1 door een foutje achterin.

Bij een goede aanval waarbij Djem Dex aanspeelde werd door de laatste de bal op de paal geschoten. In de 14 minuut ging Guus na een corner zo naar de goal en scoorde 1-2. En nog geen minuut later was het al 1-3 door Isaak en in de 17e minuut scoorde Sid op aangeven van Djem 1-4. Achterin stonden Raff en Duke goed te verdedigen, daar kwam niemand doorheen. Rick had het vandaag niet zo in de goal maar hij stond wel zijn mannetje. Leuk moment was in de wedstrijd dat de keeper van DFS hoog uitschoot en dat de bal zijn eigen goal in zou gaan maar hij reageerde door de bal met zijn hoofd weg te spelen, een mooie actie van deze keeper. Even werd er niet opgelet een werden de kids van DFS wat sterker maar toch pakte Leones het weer op en na nog een goal van Guus werd het 1-5. In de laatste minuut wist DFS nog te scoren maar de 2-5 overwinning kwam niet meer in gevaar. Na het eindsignaal gingen de kids helemaal los en dat was een prachtig moment voor de begeleiding en de ouders. Nu wij weten wat winnen is, smaakt dat misschien naar meer maar dat gebeurd in de volgende ronde met wie weet wel andere tegenstanders. De kids blijven hard trainen en gaan ervoor.

Klik hier voor beelden van het einde van de wedstrijd