Leones verliest 1e bekerwedstrijd bij BVC'12

Groep 1 23

30 augustus 2020 14:00

Onbekend

Na bijna een half jaar zonder officiële wedstrijden mochten de voetballers eindelijk de wei weer in. Leones moest het in de bekerpoule opnemen tegen een andere 1e klasser namelijk BVC’12 Beek bij  Nijmegen. De wedstrijd die in Beek werd gespeeld, begon Leones na een moeilijke voorbereiding waarbij de selectie zelfs even in quarantaine zat en een aantal trainingen had gemist. Ook werd er aangetreden zonder dat er een echte oefenwedstrijd was gespeeld. Het ervaren BVC’12 profiteerde hier optimaal van en wist na een spannend duel de wedstrijd met 4-2 over de streep te trekken.

Leones heeft in de zomerperiode van een aantal spelers en de trainers afscheid genomen en het team ziet er daarom ook anders  uit waarbij een aantal talenten van de nieuwe trainer André Cornelissen een kans kreeg. In het begin van de wedstrijd kregen beide teams al snel een kans. Zo kopte BVC’12 de bal op de lat en wist de BVCD’12 doelman een mooi schot van Tom Bello te stoppen. Een verdiende vrije trap voor Leones na een actie van Danny de Lorijn werd door Bram Kooijmans van 20 meter net over geschoten. Na ongeveer 10 minuten spelen kwam BVC’12 op voorsprong toen Roy Nijenhuis een voorzet binnenwerkte. Na een half uur spelen moest Maxim Tromp zich in de verdediging geblesseerd laten vervangen door Jef van Hoeve. Leones bleef proberen naast BVC’12 te komen maar wist voor rust de ervaren ploeg niet meer te verschalken ondanks o.a. een mooi aanval over rechts waar uiteindelijk Joshua Lopez Cuijten de voorzet net niet kon bereiken. BVC’12 kreeg nog een kans uit hun 6e corner maar kopte net over.

Na de rust, die de spelers op het veld moesten houden, werden bij Leones met Giovanni Liedelmeyer en Roy Ruiter 2 verse aanvallende krachten gebracht. Dit leverde al snel kansjes voor Leones op. Na een mooie aanval over links waarbij Danny de Lorijn en Roy Ruiter waren betrokken schoot Bram Kooijmans de voorzet net over. Ook BVC’12 werd enkele malen gevaarlijk maar kwam nog niet tot scoren. Met nog 2 verse krachten, Dries Belaraj en Jorick van Veenendaal ging Leones het laatste half uur in en kreeg via Bram Kooijmans ook een goede mogelijkheid maar zijn inzet werd goed gestopt door de doelman. Even later kwam BVC’12  op 2-0 toen de net ingevallen Rick van Eijk de 2-0 binnen werkte. En toen Rik Sebens ook nog de 3-0 scoorde uit een rebound na een gevaarlijke vrije trap, leek de wedstrijd gespeeld. Maar de Leeuwenaren rechten nogmaals de rug voor het laatste kwartier. Giovanni Liedelmeyer wist na een fraaie actie de bal mooi in de verre hoek te krullen voor de 3-1. En vlak hierna werd het 3-2 toen Danny de Lorijn de bal binnen schoof na een mooie pass van Giovanni Liedelmeyer. Leones zette aan voor een sterk slotoffensief en had daarin zelfs alle recht op een penalty, maar de scheidsrechter liet doorspelen toen Jake v.d. Ven in de 16 meter onderuit werd gehaald. In de slotminuut schoot Wesley Kersten een vrije trap goed in, maar de doelman wist de bal te redden en direct de counter te starten die door Marco Kilkens werd afgemaakt en zo de eindstand van 4-2 op het bord bracht.

Ondanks een moeizame voorbereiding heeft Leones een prima eerste wedstrijd gespeeld waarbij de nieuwe spelers zich goed lieten zien. In de bekerpoule waar de nummers 1 en 2 doorgaan ontvangt Leones volgende week DVC’26 dat hun eerste wedstrijd met 2-0 won van Concordia W. De wedstrijd wordt zondag 6 september om 14.00 uur gespeeld op het sportpark van Leones.

Opstelling Leones: Noud Koppers, Maxim Tromp (30e Jef v. Hoeve), Bram van Tiem, Jurre Basten (60e Dries Belaraj), Wesley Kersten, Jake v.,d. Ven, Joshua Lopez Cuijten (46e Roy Ruiter), Sebastiaan v.d. Werf (60e Jorick van Veenendaal), Bram Kooijmans, Danny de Lorijn, Tom Bello (46e Giovanni Liedelmeyer).