Leones pakt overwinning in beker tegen DVC’26

DVC '26 1 (zon)

6 september 2020 14:00

Onbekend

Eindelijk was het dan weer zover. Na een week van voorbereidingen door vrijwilligers, speelde Leones na een half jaar weer thuis. In die tijd is er veel veranderd, en niet alleen rondom het veld, waar o.a. een registratie werd gehanteerd voor alle toeschouwers. Maar ook in het veld. De selectie van Leones heeft een behoorlijke metamorfose doorstaan waardoor de wedstrijd werd gestart met 6 nieuwe gezichten binnen de lijnen. Uiteindelijk werd een belangrijke overwinning geboekt waardoor het voortbestaan in de beker nog voor het grijpen is.

Leones startte de wedstrijd behoorlijk rommelig. Duidelijk was te zien dat de spelers, waar veel voetbal in zit, nog aan elkaar moeten wennen en de automatismen nog moeten ontstaan. Maar de gehele wedstrijd werd er volop strijd geleverd. Tegenstander DVC’26 maakte in de rommelige beginfase met veel balverlies aan beide zijden al snel gebruik van onnodig balverlies bij Leones. Zij schakelden snel om en Marciano v.d. Berg rondde goed af. Lang konden ze niet genieten van de voorsprong want binnen enkele minuten wist Joshua Lopez Cuijten de gelijkmaker binnen te schieten. Het slordige spel zorgde er ook voor dat er af en toe harde overtredingen te zien waren. Maar naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Leones meer grip op het spel van de tegenstander maar zeker ook op het eigen spel. De betere kansen waren voor Leones zoals toen Roy Ruiter met een mooie individuele actie vanaf links op de achterlijn op het doel afging, maar zijn inzet en de rebound gingen niet binnen. Vlak hierna was het wel raak. Een diepe bal vanuit de defensie werd niet goed beoordeeld door de  DVC’26 defensie en de snelle Danny de Lorijn scoorde de 2-1. Opnieuw Roy Ruiter was verantwoordelijk voor een grote kans voor Leones, nu via de rechter kant maar zijn lage voorzet kon door niemand worden geraakt. Nog voor rust kwam Leones op 3-1 toen Bram van Tiem een corner van Marc Harlaux hard binnenkopte.

Na rust startte Leones weer wat slordig en opnieuw profiteerde DVC’26 snel door Sven Udink die de 3-2 aantekende. Even later moest DVC’26 verder met 10 man toen Twan Boekhorst zijn 2e gele kaart incasseerde. Ondanks de man meer bleef Leones moeilijk tot een overwicht komen. DVC’26 speelde wat oppertunistischer en kwamen zelfs nog een paar keer in de buurt van de gelijkmaker. Maar naarmate de 2e helft vorderde wist Leones meer onder de druk uit te spelen. Giovanni Leidelmeyer kopte goed in na een voorzet van Sebastiaan v.d. Werf maar de keeper stond goed opgesteld. Ook bij een vrije trap van 26 meter van Sebastiaan v.d. Werf bleef de keeper baas over de situatie. Na een counter vlak voor tijd schoof Hassan Arslan de bal net naast. In de slotminuut kwam Leones op 4-2. Luke v.d. Ven werd de diepte ingestuurd. Hij sneed goed naar binnen en dwong zijn tegenstander daarmee tot een overtreding. En omdat dit binnen de 16 meter gebeurde kreeg Leones een penalty. Deze werd zuiver benut door Jake v.d. Ven.

Door deze overwinning heeft Leones nog alle kansen om door te gaan in het bekertoernooi. Het moet dan aankomende zondag zelf winnen van Concordia W. in de wedstrijd die om 14.00 uur thuis wordt gespeeld en de tegenstander van vanmiddag moet dan punten verspelen tegen BVC’12.

Opstelling Leones: Noud Koppers, Sebastiaan v.d. Werf, Bram v. Tiem, Dries Belaraj, Wesley Kersten (75e Jef v. Hoeve), Marc Harlaux (60e Jurre Basten), Joshua Lopez Cuijten (60e Luke v.d. Ven), Jake v.d. Ven, Roy Ruiter (75e Hasan Arslan), Danny de Lorijn, Giovanni Leidelmeyer (85e Jorick v. Veenendaal)