Nieuwe tenues voor LEONES 5 resulteren in een succesvol slot van de eerste seizoenshelft!

23 december 2022 16:45

Na een succesvol seizoen 2021/2022 met een mooie 2e plek als Leones 4, zijn we na de zomer van start gegaan als Leones 5. Dit heeft te maken met het Kampioenschap van LEONES 5 en daarom hebben wij afscheid genomen van “Ut Vierde” en stuivertje gewisseld voor “Ut Vijfde”.

Aangezien we gedurende het vorige seizoen wat “dun” zaten in het aantal spelers en er daarnaast een aantal spelers stopte of een niveautje lager gingen voetballen bij 35+ is gedurende de zomer de TC hard opzoek gegaan voor een aantal versterkingen. Deze versterkingen werden gevonden! Te beginnen met een aantal vedetten uit de LEONES gelederen namelijk triple van den Hurk: Peter van den Hurk, Geert van den Hurk en Erik van den Hurk. Dit trio telt voor maar liefst 135 jaar voetbalervaring. Daarnaast een aantal oud bekende van het team Joris van Oijen en Noud van den Heuvel aangevuld met de nieuw bekende David van Gelder, Luuk Kosters en Pieter van Leeuwen. Samen met de al bestaande selectie een leuke en gezellige groep van 22 spelers. Daarnaast keerde Jan van Kerkhof na een jaartje blessure en gezondheidsleed terug langs de lijn als vaste “Goude” grensrechter en met Thony en Ivo maakt dat de vaste begeleiding compleet.

Bij aanvang van het seizoen kwam een aantal spelers tot de ontdekking dat de wedstrijdtenues ofwel te heet waren gewassen of de zomerstop zijn kilootjes had afgeworpen. Ondanks drukbezochte donderdagavond trainingen met veel inzet en een goed bekerprogramma in de 6e klasse als voorbereiding was de conclusie al snel getrokken dat het dan toch echt wel tijd was voor nieuwe wedstrijdtenues. Een rondgang langs de ondernemende spelers van LEONES 5 volgde en na een korte stevige onderhandeling was de sponsordeal rond! Dan even de juiste maat laten aanmeten bij de kledingcommissie en de nieuwe tenues konden worden besteld. Uiteraard is er een aantal weken levertijd en startte LEONES 5 de competitie in de 7e klasse in de al bestaande tenues.

Een eerste uitwinst in Leuth na een behoorlijk gezellig feest van een van de spelers tankte het nodige zelfvertrouwen en was dan ook de basis voor de overwinningen die volgde. De nieuwe samenstelling met bestaande spelers, nieuw jong bloed en veel ervaring bleek de juiste mix voor een goed geolied team wat resulteerde in 5x winst op rij. Echter dan op dag van de Sinterklaasintocht worden er cadeautjes weggeven en blijft men op een gelijkspel steken uit in Wijchen tegen WOEZIK.

Een week later blijkt het Vijfde de vorm kwijt te zijn thuis tegen RODA waarbij drie zuren punten worden cadeau gegeven aan de ploeg uit Winssen. Nu moeten de koppen bij elkaar worden gestoken. Er moet wat gebeuren..., hoe nu verder…? Gelukkig kwam daar het telefoontje van Ardian Heesakker: de nieuwe tenues zijn binnen!
2022-23-CT-Team-Leones-5.jpg

Dit moet het kantelpunt zijn zo dacht de TC en uit bij Heumen wordt er dan ook direct gespeeld in de gloednieuwe tenues. De nieuwe tenues blijken een motiverende werking te hebben op het team en met veel strijd en inzet wordt er gewonnen in Heumen. Het drassige natte veld resulteerde in een mooie nieuwe uitdaging voor de wasvrouw bij de eerste wasbeurt van de nieuwe tenues.

Een week later wordt uitgespeeld tegen directe concurrent AWC. Hier laat LEONES 5 zien wat goed voetbal is en ondanks de koude buitentemperatuur laat men voetbal zien waar menig supporter het warm van krijgt. Maar naast het goede voetbal waren ook de verhuisdekens van vaste supporter Gerard geen overbodige luxe voor de reservebank. Door de winst bij AWC staat we eerste en met nog een wedstrijd te spelen voor de winterstop is winterkampioen het doel.

Dan zondag de 11e december wordt er thuis gespeeld tegen DIO 3 maar voor de wedstrijd kan beginnen eerst de teamfoto. De kapperszaken en beautysalons in de regio draaien overuren voor het perfecte plaatje. Maar mocht dit niet baten dan weet clubfotograaf Herman nog wel raad was de gedachte. Uiteraard worden de sponsoren bedankt met hun favoriete alcoholische versnapering en chocolade als bedankje en een fotolijst waar de nieuwe teamfoto in past.

Met dank aan de volgende sponsoren zijn de nieuwe tenues tot stand gekomen:

2022-23-Team-Leones-5-Groepsfoto-sponsor.jpg

Ook voor en na de wedstrijd loopt LEONES 5 er netjes bij met wedstrijdpolo’s gesponsord door van de Logt Bouwservice.
vd_Logt_polos.jpeg

Uiteindelijk wordt er met 4-0 gewonnen van DIO wat betekend dat LEONES 5 als koploper de winterstop in gaat. De aansluitende derde helft en bardienst was een gezellige afsluiter met als hoogtepunt de stormlopende verkoop van de “Tostibal”!

Nu even bijkomen tijdens de winterstop maar eind januari gaan we weer met veel gezelligheid en voetbalplezier verder met de tweede seizoenshelft. Hopelijk met dezelfde inzet en resultaten als de eerste seizoenshelft en waar het dan mag eindigen zien we dan wel weer.

Voor nu fijne feestdagen en tot volgend jaar!